"آبشار یا بوم نقاشی"

هنرمند فرانسوی "لارنت گانگورا" هنر مصنوع خود را با آبشار طبیعی پیوند داده است.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از هافینگتون پست: تاکنون بسیاری از هنرمندان از زیبایی و عظمت آبشار در خلق آثار هنری‌شان الهام گرفته‌اند، فرم‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای از برخورد آب با صخره‌ها ایجاد می‌شود که درآثار بسیاری از هنرمندان جلوه‌گری می‌کند، اما هیچ‌گاه ندیده و نشنیده بودیم که از آبشار نه فقط برای زیبایی بی‌همتایش بلکه به مانند بوم نقاشی استفاده شود.
 
"لارنت گانگورا" هنرمند فرانسوی با هنر خود، آبشار فرانسوی "دواکوکس" را بازآفرینی کرده و از آن یک اثر هنری و هندسی نوین خلق کرده است که البته بیننده را دچار توهم دیداری می‌کند. 

او در میان آبشار، تأسیساتی را نصب کرده که فرم طبیعی آبشار را به چالش می‌کشند. 

برای این کار "گانگورا " 24 ورق فلزی بام را بر روی یک پایه فلزی که به صخره‌های پشت آبشار متصل شده کار گذاشته و یک اثر لوزی شکل به بلندای 8 متر به وجود آورده است. به گفته وی نصب این اثر توسط 2 فرد متخصص و با استفاده از 6 کابل محکم فلزی در مقابل موج‌های سنگین آبشار در حدود 3 روز به طول انجامید.
 
گانگورا می‌گوید: زیر هر ورق سقف، نشیمن‌گاهی کوچک برای پرندگانی است که به آنجا می‌آیند تا بتوانند در آنجا پناه بگیرند. 

من فکر کردم که آرام کردن آب خروشان آبشار، ایده بسیار جالبی خواهد بود و به سنگ‌های مرمر سیاه اطراف آبشار جلوه تازه‌ای می‌بخشد و نیز باتوجه به اینکه در این منطقه پرندگان بسیاری وجود داشت به فکر ساختن سقف‌هایی کوچک برایشان افتادم. 

این اثر که به آن لقب "شیرین کاری" داده شده در فرانسه به آبشار و همین‌طور هنرنمایی دلالت دارد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: آبشار ، بوم نقاشی ، فرم ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار