مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از پیش‌بینی برداشت 197 تن عسل در میاندوآب خبر داد.

یوسف وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 197 تن عسل از زنبورستان‌های میاندوآب برداشت شود.

وی تعداد کلنی‌های موجود در ییلاق‌های میاندوآب را 17 هزار و 30 کلنی عنوان کرد و گفت: از این تعداد 9 هزار و 783 کندوی مدرن و 7 هزار و 274 کندوی سنتی هستند.

وکیلی به میزان برداشت عسل در میاندوآب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته 158 تن از زنبورستان‌های میاندوآب برداشت شده است.

وی در بخشی از سخنان خود به عمده مشکلات موجود کشاورزان میاندوآب اشاره کرد و گفت: سنتی بودن انهار کشاورزی که سبب هدر رفت آب زراعی شده، نیاز دامداران به سرمایه در گردش به منظور فعال کردن واحدهای تولیدی، نوسانات شدید بازار محصولات کشاورزی نظیر صیفی‌جات، گوجه فرنگی و عدم تناسب قیمت تضمینی محصولات کشاورزی با توجه به هزینه تولید بسیار بالا از جمله مشکلات کشاورزان این شهرستان است.

وی مواجه شدن منطقه کشاورزی میاندوآب با خشکسالی و کمبود شدید آب زراعی مهم‌ترین مشکل کشاورزی این شهرستان است، افزود: گرانی نهاده‌های کشاورزی و عدم نقدینگی کشاورزان و در نهایت سود بردن دلالان از جمله از مشکلات دیگ کشاورزان میاندوآب است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب به میزان برداشت گندم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 62 هزار تن گندم از مزارع آبی و دیمی این شهرستان برداشت شود.

وی از فعالیت 6 مرکز خرید گندم در میاندوآب خبر داد و تصریح کرد: این مراکز از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون 3 هزار و 950 تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت گندم 42 هزار تن گندم از گندم‌کاران خریداری شود.

برچسب ها: عسل ، کشاورزی ، ارویمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.