مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد در آستانه ضرب الاجل ۲۵ اوت، ایران متعهد شده است برای شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود با نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد در آستانه ضرب الاجل ۲۵ اوت، ایران متعهد شده است برای شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود با نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

یوکیو آمانو به محض رسيدن به فرودگاه وين تصریح کرد ریاست جمهوری ایران اعلام کرده است از شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای و بررسی تاسیسات این کشور توسط نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت خواهد کرد.

آمانو به محض بازگشت از پایتخت ایران در جمع خبرنگاران گفت: اجرای این پنج اقدام آغاز شده است.

وی درباره اینکه ایران چه اقدامی انجام می‌دهد، به جزئیات بیشتر اشاره نکرد.

وی افزود: ما(اجرای این اقدامات را) آغاز کرده‌ایم و این مهم است و من انتظار دارم ظرف هفته آینده در این زمینه پیشرفت حاصل شود.

آمانو سفر خود به ایران را "مفید" خواند و افزود، "طی گفتگو با حسن روحانی، ریاست جمهوری ایران، این کشور کاملا متعهد شد تلاش خود را برای حل و فصل تمام مسائل مربوط به گذشته و حال خواهد کرد." او در پایان سفر خود به تهران تصریح کرد، "من انتظار دارم طی هفته‌های آینده پیشرفت‌هایی در این روند حاصل شود."

سخنان آمانو بيانگر افزايش خوشبينی پس از ديدارهای وی در تهران است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار