امیر دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

سال‌ها قبل به فناوری ساخت زیردریایی دست پیدا کردیم/ پروژه ساخت ناوشکن "موج"

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره فناوری ساخت زیردریایی اظهار داشت: سال‌ها قبل به این فناوری دست پیدا کردیم، زیر دریایی کلاس "غدیر" ساخته شده و زیردریایی "فاتح" و همچنین پروژه ناوشکن "موج" نیز در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم اولین جشنواره خانواده‌های موفق ارتش در جمع خبرنگاران درباره فناوری ساخت زیردریایی اظهار داشت: سال‌ها قبل به فناوری ساخت زیردریایی دست پیدا کردیم و زیر دریایی کلاس "غدیر" ساخته شده و در این رابطه زیردریایی "فاتح" نیز در حال ساخت است.

وی افزود: انشاءالله زیردریایی فاتح 7 آذرماه روز نیروی دریایی به آب انداخته می‌شود.   

امیر سیاری درباره ساخت ناوشکن‌ها تصریح کرد: ساخت ناوشکن‌های ایرانی که با استانداردهای روز دنیا ساخته شدند کار کوچکی نیست، به‌ویژه ناوشکنی که از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: پروژه ساخت ناوشکن "موج" که به فرمان مقام معظم رهبری آغاز شده، برای ما مهم است.   

وی افزود: ما اکنون با راه‌اندازی خط تولید ناوشکن می‌توانیم تجهیزات مورد نیاز خود را برای حضور در دریاهای آزاد بسازیم و در همین زمینه ناوشکن "سهند" را ساخته‌ایم که 30 درصد از ناوشکن "جماران" پیشرفته‌تر است.   

امیر سیاری درباره حضور سی و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد اظهار داشت: این ناوگروه متشکل از ناوشکن بایندر و ناو بندر عباس هم اکنون در ورودی باب‌المندب حاضر است.   

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: منطقه خلیج عدن و باب‌المندب اهمیت فراوانی دارد و امنیت این منطقه برای منافع جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و ما امنیت را در فاصله 3هزار کلیومتری از کشور برقرار کرده‌ایم.   

وی درباره اهمیت سواحل مکران گفت: تأکید مقام معظم رهبری و صحبت‌های رئیس جمهور در مورد توسعه بندر جاسک و سواحل مکران نشان می‌‌دهد که توسعه و پیشرفت این سواحل بسیار مهم و مورد توجه است.   

امیرسیاری افزود: بدین ترتیب با استقرار پایگاه‌های نیروی دریایی در این سواحل به عنوان پیشرو در صحنه حاضر شده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: اکنون در کارگروه توسعه سواحل مکران که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌شود اقداماتی در زمینه پتروشیمی‌، راه وشهرسازی، آموزش و پرورش، ارتباطات، بهداشت و سایر زمینه‌ها انجام شده که امیدواریم هرچه زودتر شاهد توسعه و آبادانی این سواحل باشیم.   

وی تصریح کرد: دولت برنامه‌های خوبی برای این منطقه دارد به نحوی که رئیس‌جمهور اعلام کرده که "جاسک" دومین پایانه مهم نفتی ایران خواهد شد.   

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد: امیدواریم برای پیشرفت دریامحور کشور، این تدبیر مقام معظم رهبری اجرایی شود و شاهد توسعه منطقه باشیم.

  
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار