نماینده مجلس اعلام کرد:

طرح بنگاه داری بانک ها در مجلس/ افزودن 7 بند به ماده 34 قانون پولی، بانکی کشور

میر محمدی: بانک مرکزی موظف شده، ظرف 6 ماه بانک اطلاعاتی الکترونیکی راه اندازی کند


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمد حسین میر محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب یک فوریتی طرح جلوگیری از بنگاهداری بانک ها و افزودن 7 بند جدید به ماده 34 قانون بانکداری خبر داد و گفت: این طرح در راستای وظایف نظارتی مجلس به بانک ها است .

وی در ادامه گفت: فوریت طرح تصویب شده و طرح به کمیسیون ارجاع داده شده تا کمیسیون جمع بندی کند و مجدداي به صحن بازگرداند تا در خصوص کلیات و مواد طرح تصمیم گیری شود.

میر محمدی در توضیح این طرح بیان کرد: الحاق 7 بند به ماده 34 قانون پولی، بانکی کشور در این طرح پیش بینی شده بانک ها کارهای بنگاهداری خود را کنار گزارند و منابع خود را به واحد های تولیدی و صنعتی و کشاورزی اختصاص دهند و هرچه سریعتر نسبت به این طرح اقدام کنند .

عضو کمیسیون مجلس افزود: از طرفی بانک مرکزی موظف شده، ظرف 6 ماه بانک اطلاعاتی الکترونیکی راه اندازی کند تا همه ی بانک ها به طور آنلاین به این سیستم متصل باشند تا از این طریق همه ی نقل و انتقالات آن ها و اقداماتشان قابل رویت و نظارت باشد.

وی در ادامه افزود:همچنین منابع بانک ها در شهرهای با جمعیت 200 هزار نفر در خود آن شهرستان ها به کارگرفته شود و منابع تسهیلات قرض الحسنه تفکیک، و فقط از طریق صندوق های قرض الحسنه پرداخت شود.

میرمحمدی در خصوص خدماتی ارائه شده توسط بانک ها گفت: خدماتی که بانک ها ارائه می کنند با نظارت بانک مرکزی و همچنین دریافت کارمزد های تأثیری بانک مرکزی دریافت شود.
 
و ی تصریح کرد: در نهایت پیشنهاد است 4،5 بند به ماده 34 اضافه شود و خوشبختانه فوریت این طرح رأی لازم را آورده و به کمیسیون برای بررسی بیشتر ارجاع داده شده است.

طرح تا یک ماه آینده دوباره به صحن خواهد آمد و انشالله با تصویب تا 2،3 ماه آینده به صورت قانون و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، مرکزی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار