معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی:

اساتید در پروژه‌های پژوهشی باید هدفدار عمل کنند

اساتید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در رابطه با پژوهشهای پژوهشی به صورت هدفدار و جهت دار باید عمل کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی احسانیان معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در نشست خبری که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، طی سخنرانی گفت: این دانشگاه با توجه به اینکه صنعتی است، از نظر تفاهم نامه‌های پژوهشی و قراردادهای پژوهشی جزء ۵ دانشگاه بر‌تر محسوب می‌شود.  
 
وی افزود: هم اکنون دانشگاه با یک چالش‌هایی روبرو است که آشنایی کاملی بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد، البته اعتماد صنعت به دانشگاه اندک است.  
 
احسانیان در خصوص حضور اساتید و فعالیت‌های پژوهشی اظهار داشت: اساتید باید با توجه به حرکت در مرزهای دانش بدون دغدغه پروژه‌هایی داشته باشند.  
 
وی در ادامه در خصوص پروژه‌های پژوهشی اظهار داشت: اساتید ما پروژه‌های هدفدار و جهت دار داشته باشند تا هم محصول محور باشد و هم نیازهای کشور را تامین کند.  
 
احسانیان در خصوص طرح‌های کلان ملی اظهار داشت: طرح‌های کلان ملی همچون پلدفرم ملی، تولید آب و انرژی به همراه بیابان زایی، بالگرد ملی، طرح امنیت کلیه حمل و نقل عمومی از جمله طرح‌های کلان ملی است که دانشگاه در آن فعالیت دارد.  
 
وی اظهار داشت: همچنین قراردادهایی با وزارت دفاع و سازمان دریایی، ستاد فناوری هوا و فضا و وزارت نفت داریم که مقدار کل قرارداد بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان است.  

 هیچ دانشجویی در این دانشگاه از بورسیه‌های غیرقانونی استفاده نکرد

در ادامه مسعود ضیاء بشر حق قائم مقام رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در رابطه با وضعیت دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی باید بگویم که در ۸ سال گذشته تاکنون همکاری خوبی با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی صورت نگرفته است.  
 
وی در رابطه با بحث بورسیه‌های غیرقانونی که هم اکنون یکی از مباحث روز دانشگاه‌ها مطرح شده، اظهار داشت: طی بررسی‌هایی که سازمان بازرسی و مجلس انجام داده، خوشبختانه این پروژه مربوط به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نمی‌شود و ما هیچ دانشجوی بورسیه که مربوط به این امر باشد، نداشته‌ایم.
 
ضیاء بشر حق در رابطه با طرح تعمیرات دانشگاهی دانشگاه اظهار داشت: میزان اعتبارات مربوط به طرح تعمیرات کل اندک است و هیچ طرح مصوبی در این دانشگاه تصویب نشده است، چنانچه تاکنون حتی ریالی هم برای طرح تعمیرات ارائه نشده است.  
 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار