رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی:

تحصیل دانشجویان در دانشکده‌هایی با قدمت جنگ جهانی دوم

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در دانشکده‌های قدیمی و فرسوده در حال تحصیل هستند که قدمت برخی از این دانشگاه‌ها به جنگ جهانی دوم بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در نشست خبری که صبح امروز در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد طی سخنرانی گفت: از جمله مهمترین دستاوردهای این دانشگاه می توان به راه اندازی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی حوزه‌های علوم پایه و مهندسی، توسعه مراکز آموزش عالی، افزایش ظرفیت در تمام مقاطع تحصیلی، توسعه کمی در دانشگاه، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری اشاره کرد تا حدی که در این زمینه‌ها پیشرفت‌های خوبی برای دانشگاه حاصل شده است.

وی به راه اندازی رشته های بین رشته ای اشاره کرد و گفت:هم اکنون رشته‌های بین رشته ای همچون مهندسی پزشکی،دانشجو می پذیرد در حالیکه در گذشته چنین رشته‌هایی در این دانشگاه وجود نداشته البته تعداد دانشیاران دانشگاه ما نیز در 20 سال گذشته تنها دو نفر بوده که هم اکنون 40 استاد تمام در این دانشگاه مشغول تدریس هستند.

خاکی صدیق تصریح کرد: بحث کیفیت آموزش و پژوهش، فعالیت و حضور علمی اخلاق محور، فرسوده بوده سخت افزاری در دانشگاه از جمله چالش‌هایی است که مسئولین دانشگاه پیگیر بررسی و حل این مشکلات هستند.

وی در ادامه به بازبینی سرفصل دروس اشاره کرد و گفت: برخی از سر فصل‌های دروس مربوط به 20 سال گذشته بود که هم اکنون مشغول بازنگری این سرفصل‌ها هستیم، چنانچه با توجه به تحولات زیادی که در زمینه رشته های مهندسی و علوم پایه شکل گرفته، دیدگاه‌های جدیدی محقق شده است.

خاکی صدیق در خصوص فرصت‌های مطالعاتی اظهار داشت: امسال فرصتهای مطالعاتی اعضای هیئت علمی افزایش می یابد و در نظر داریم تا اساتید بیشتری در صحنه های بین‌المللی حضور داشته باشند.

وی در ادامه به فرسوده بودن زیرساخت های دانشگاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون دانشگاه خواجه نصیر ساختمان های بسیار فرسوده دارد، چنانچه دانشکده علوم این دانشگاه یک مدرسه آمریکایی بوده که قبل از انقلاب برای دانش آموزان بوده است و هم اکنون  این مدرسه به یک دانشکده تبدیل شده و این دانشگاه از آن بهره برداری می کند البته این در حالی است که دانشکده برق این دانشگاه نیز مربوط به زمان جنگ جهانی دوم بوده که دانشجویان هم اکنون در آن مشغول تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: تنها دانشکده جدید این دانشگاه دانشکده مکانیک و صنایع و مواد است که در سال 86 افتتاح شده است،  چنانچه در این رابطه نیازمند حمایت مسئولین هستیم.

وی در ادامه در خصوص تجمیع این دانشگاه اظهار داشت: متاسفانه آن طوری که باید از دانشگاه خواجه نصیر حمایت شود تاکنون نشده و بحث تجمیع نیز بحث پر هزینه‌ای است که باید مسئولان به آن توجه داشته باشند، چنانچه هم اکنون ما به فکر ایجاد مجموعه‌ای از قطب های دانشگاهی در این دانشگاه هستیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار