عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: فکر می‌کنیم اگر طرف مقابل دست از زیاده‌خواهی خود بردارد می‌توانیم به نتیجه برسیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "مجید تخت‌روانچی" در جمع خبرنگاران اخبار مربوط به بازگشایی سفارت انگلیس را گمانه‌زنی رسانه‌ای عنوان و تاکید کرد: زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.  
 
عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اظهار داشت: چند نفر از وزرای کشورهای خارجه ظرف چند هفته آینده به ایران می‌آیند و وزیر خارجه کشورمان نیز سفری به چند کشور اروپایی خواهد داشت.
 
وی با اشاره به این که رویکرد دولت یازدهم از ابتدای مذاکرات رسیدن به یک نتیجه برد_ برد است تاکید کرد: ما می‌خواهیم ضمن حفظ حقوق هسته‌ای خود به طرف مقابل این تضمین را بدهیم که فعالیت‌های ما حرکت صلح آمیزاست از همه مهمتر ما فتوای مقام معظم رهبری را داریم که هیچ گاه به سراغ سلاح هسته‌ای نمی‌رویم و از این رو آماده شرکت در یک بازی برد برد هستیم و می‌خواهیم به طرف مقابل نشان دهیم حرکات ما در چارچوب قوانین بین‌المللی صلح آمیز است.  
 
تخت‌روانچی تصریح کرد: فکر می‌کنیم اگر طرف مقابل دست از زیاده‌خواهی‌های خود بردارد می‌توانیم به نتیجه برسیم.
 
وی در پاسخ به حرکات نژادپرستانه پلیس آمریکا گفت: نژادپرستی پدیده شومی است و در قرن بیست و یکم پدیده نژادپرستی خیلی زشت است ولی متاسفانه می‌بینیم که در جوامع غربی این پدیده وجود دارد و بسیاری از کسانی که ادعای حقوق بشر دارند ما این موضوع را می‌بینیم و لازم است در تحولاتی که می‌گذرد حقوق شهروندی این افراد مورد توجه باشد.
 
تخت‌روانچی در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: این گزارشات به عنوان یکی از اسناد مهم در مذاکرات مورد استفاده قرار می‌گیرد و براساس توافق ژنو اجرای تعهدات ما براساس گزارشات آژانس اثبات می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارشد ، تیم ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار