این عوامل "صرع" را تشدید می‌کند

صرع به معنی سقوط است. در بیماری صرع، اعصاب حسی و حرکتی فرد دچار اختلال است و در پی حملات صرع، فرد دچار نوعی بی ارادگی در حرکت اندام‌های بدن می شود که تشنج نام دارد.

دکتر غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی و اسلامی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از دید طب سنتی، علت صرع، انسداد ناکاملی است که در بطن‌های مغز و مجاری اعصاب دیده می‌شود. بیماری‌های زمینه‌ای مثل مننژیت، بدخیمی‌های سیستم عصبی، اختلالات سایکولوژیک و حتی گاهی بدون هیچ علت زمینه‌ای، علل پیدایش صرع هستند.

وی ادامه داد: رعایت برخی نکات به ظاهر ساده، سبب می‌شود، بیمار مصروع کمتر دچار حملات تشنجی قرار گیرد، ضمن اینکه مصرف داروها ضروری است.

از جمله نکات مهم برای بیماران مصروع این است که نباید در معرض هوای خیلی گرم یا خیلی سرد قرار گیرند.
ایستادن در ارتفاع و نگاه کردن به پایین، سوار شدن در چرخ و فلک، دویدن، نگاه کردن به حرکات سریع و ... باعث تشدید حملات صرع می‌شود.
همچنین ترسیدن، صدای بلند و مهیب، مسائل غم‌انگیز و خشم‌آور موجب بروز تشنج می‌شود.

دکتر کردافشاری ادامه داد: از دیگر مواردی که باید برای بیماران مصروع تشدید کننده تشنج است عبارتند از : استحمام طولانی، قرار گرفتن در معرض بوهای تند مثل بوی تینر، بوی گوگرد یا سوختگی یا ... پرخوری، بی تحرکی، و ورزش‌های شدید.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: دانستن تمام این موارد برای اطرافیان مصروع بسیار حائز اهمیت است تا با رعایت این نکات زندگی فرد مصروع را به سمت یک زندگی ایده‌آل و عادی، سوق دهند.



انتهای پیام/

برچسب ها: صرع ، مغز ، تشنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین خلج زاده
۲۳:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
درود.مبتلا به صرع هستم حدود پنج سالی بود حمله به من دست نداده بود البته دارو مصرف می کنم فنی تویین کامپاند ۲عددشب و ۱عدد صبح دستور دکتر ۳ عدد شب بود بصورت منقسم تحمل بهتر با نظر پزشکم بود راستش را بخواهید دیگه خسته شدم ۳۰ساله قرص می‌خورم