مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی از برگزاری مراسم هفدهمین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در بهمن امسال توسط این سازمان خبر داد و گفت: 97 درصد صادرات غیرنفتی کشور به 500 شرکت برتر از نظر میزان فروش اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی کرمانشاه در یک نشست خبری اظهار داشت: 97 درصد صادرات غیرنفتی کشور به 500 شرکت اول از نظر میزان فروش اختصاص دارد و این شرکت‌ها 5 درصد اشتغال کشور را در بر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه 50 درصد صادرات غیرنفتی کشور توسط 100 شرکت برتر انجام می‌شود، تصریح کرد: 10 شرکت اول نیز سهم 83 درصدی در صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده‌اند و به این ترتیب اگر مشکل 10 شرکت اول برطرف شود، تأثیر قابل توجهی در افزایش صادرات این شرکت‌ها خواهد داشت که رتبه‌بندی شرکت‌های برتر توسط سازمان مدیریت صنعتی در تصمیم‌گیری سیاست‌گذاران کشور در خصوص این شرکت‌ها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه 6 شرکت خودروساز در چند سال اخیر با افت 88 رقمی در رتبه خود روبرو بوده‌اند، گفت: شرکت‌های خدماتی مانند بانکها، بیمه‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این سالها رشد کرده‌اند که این مسئله نشان دهنده بیمار بودن اقتصاد کشور است.

به گفته کرمانشاه در بین 20 شرکت برتر دنیا تنها یک یا دو مؤسسه و بانک وجود دارد ولی در ایران در بین 10 شرکت اول تقریباً 5 بانک دیده می‌شود که این به ضرر اقتصاد کشور است.
وی ادامه داد: در بین 20 شرکت برتر کشور، 13 بانک و تعدادی مؤسسه سرمایه‌گذاری، مالی و خدماتی دیده می‌شوند.

به گزارش فارس، مجید درویش مدیر مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر نیز در این نشست خبری با بیان اینکه بهمن ماه امسال 500 شرکت بزرگ کشور از نظر میزان فروش معرفی خواهند شد، گفت: امسال برای اولین بار در جهت توسعه بانک اطلاعاتی رتبه‌بندی، کار رتبه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی کوچک نیز که درآمد حاصل از فروش آنها بالای 20 میلیارد تومان باشد در فرایند ارزیابی قرار گرفته‌اند که البته این شرکت‌ها در گروه‌های صنعتی مخصوص خود رتبه‌بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته حدوداً 25 تا 30 درصد افزایش فروش را در هر سال در شرکت‌های برتر شاهد بوده‌ایم، گفت: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود همین میزان افزایش فروش را داشته باشیم که البته دلیل آن، بالا رفتن قیمت‌ها است.

به گفته درویش، در ارزیابی شرکت‌های برتر 28 شاخص مدنظر است.

وی ادامه داد: در بین 500 شرکت برتر هیچ شرکت آموزشی و مشاوره‌ای وجود ندارد و در مقابل، بانکها و مؤسسات مالی نقش پررنگی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار