گرچه جمعیت مسلمانان در امریکا در حال افزایش است، کمبودامام جماعت مساجد این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جهاد ترک، امام و رئیس مدرسه اسلامی «کلرمونت» در جنوب کالیفرنیا می‌گوید: بسیاری از مهاجران مسلمان فرزندان خود را به سوی شغل‌های پزشکی، مهندسی، حقوق و تجارت ترغیب می‌کنند که این مسئله تعداد کسانی را که بتوانند (با تحصیل علوم دینی) نقش رهبری دینی را بپذیرند، کم می‌کند.

وی افزود: بسیاری از مساجد امریکا با بودجه‌های بسیار محدودی از سوی خیرین اداره می‌شوند و آن‌ها از عهده پرداخت حقوق دائم و برخورداری از خدمات یک امام جماعت برنمی‌آیند.

بنابر تحقیقات صورت گرفته در سال 2011، تنها 44 درصد امامان مساجد امریکا تمام‌وقت هستند و حقوق دریافت می‌کنند و در باقی مساجد افراد داوطلب این نقش را عهده‌دار می‌شود.

به گفته رهبران دینی مسلمانان امریکا، پیدا کردن امام جماعتی که بتواند با جوانان و نسل جدید مسلمانان متولد شده در آمریکا ارتباط خوبی برقرار کند، نیز کار بسیار دشواری است.

ادگار هوپیدا، رئیس جمعیت اسلامی شمال امریکا می‌گوید: جوانان مسلمان امریکایی به چیزی بیش از خواندن متون اسلامی نیاز دارند. مانند روحانیون دیگر ادیان، از امامان مساجد نیز انتظار می‌رود که مشاور ازدواج، مشاور جوانان، اندیشمند و جمع‌کننده کمک‌های مردمی باشد و نقش رهبر جامعه را ایفا کند.

جهاد ترک که یک مسلمان امریکایی‌الاصل 43 ساله است و به پرورش امامان امریکایی در زمینه مدیریت غیردولتی، روانشناسی، مدیریت مدنی، روابط و رسانه می‌پردازد، تاکید کرد: بیشتر امامان مساجد امریکا متولد و تحصیل‌کرده خاورمیانه هستند و در ارتباط با امریکایی‌ها مشکل دارند.

وی افزود: مسلمانان مهاجر باید بدانند که مهم نیست که از کجا آمده‌اند، مهم این است که فرزندان ما همگی مسلمانان امریکایی هستند و اگر ما نتوانیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم، ارتباط نسل جدید با مسجد قطع می‌شود./Huffington Post
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار