بهره برداری از تونل حکیم در شمال غرب تهران از حجم بار ترافیک اتوبان تهران-کرج می کاهد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،قاسم مولایی، شهردار منطقه 22 با بیان این مطلب گفت: تونل حکیم که در منطقه 22 و در محدوده پارک جنگلی چیتگر واقع شده هم اکنون به پیشرفت حدود 70درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تونل دوقلوی حکیم در مجموع شامل 3 کیلومتر مسیرهای رفت و برگشت و دسترسی است، افزود: ساخت این تونل به توسعه بزرگراه شهید حکیم کمک کرده و از آسیب رسیدن به پهنه فضای سبز پارک جنگلی چیتگر جلوگیری می کند.

مولایی اضافه کرد: با توجه به اینکه ظرفیت اتوبان تهران-کرج محدود است و تقریبا این ظرفیت در حال اشباع شدن است، بهره برداری از این تونل می‌توانند کارکرد کمکی برای این بزرگراه باشد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اتوبان حکیم کمک به کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران – کرج است، گفت:‌ با توجه به توسعه‌ای که در منطقه 22 داشتیم و حجم ترافیک ایجاد شده در آن منطقه ، قرار شد باید دسترسی‌ها قبلی به شکلی تنظیم شود که هرچه به کرج نزدیک تر می‌شویم ترافیک را به صورت توزیعی مهار کنیم.

گفتنی است  ، امکان تکمیل رینگ کمربندی بزرگراه های غرب تهران و ایجاد ارتباط بین امتداد بزرگراه رسالت با بزرگراه تهران – کرج از طریق پل های تقاطع های کاروانسرای سنگی 1 و 2 با ساخت تونل حکیم و ادامه مسیر قبلی میسر می شود. به عبارتی تونل حکیم پس از عبور از مجموعه چیتگر به کاروانسرای سنگی می رسد که در آنجا این بزرگراه شمالی-جنوبی شده و به بزرگراه تهران کرج متصل می شود.

بزرگراه حکیم یکی از اتوبان‌های شرقی-غربی است که در تقاطع آزادگان مسدود شده بود و بار ترافیکی آن به مسیرهای مختلف پخش می‌شد. بنابراین برای امتداد آن برنامه‌ریزی شد تا از مسیر پارک چیتگر استفاده شود و به این ترتیب حکیم به اتوبان تهران – کرج و بعد توسط پل‌های کاروانسرای سنگی به جاده مخصوص و جاده قدیم کرج متصل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهرداری ، اتوبان ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
كهراري
۱۵:۲۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
با سلام و احترام.و تشكر از مسئولين محترم مطمئنا با اتمام بزرگ راه شهيد همت ترافيك روانتر خواهد شد ولي گره ترافيكي پل فرديس كرج همچنان باقي خواهد ماند چون حدود 20 الي 30 درصد ترافيك پل فرديس و ورودي كرج مربوط به ساكنين شهرفرديس و شهركهاي اقماري آن است كه با ايجاد يك جاده جداگانه از جاده مخصوص كرج ( گرم دره )به هفت جوي (حدودا آخر فاز 3 انديشه ) كه جاده خاكي آن موجود است و فقط نياز به اسفالت حدودا 500 متر دارد و توسط ماشين هاي سنگين مورد استفاده قرار ميگيرد كه در اين صورت 15 الي 20 كيلومتر مسير به تهران نزديكتر ميشود هم ترافيك اتوبان پل فرديس و هم جاده انديشه فوق العاده سبكتر ميشود و تاثير زيادي در مصرف سوخت كمتر و آلودگي كمتر و صرفه جويي در وقت هموطنان دارد . تقاضا دارد به نحو مقتضي به اطلاع مسئولين محترم رسانده شود و گزارش خاصي نيز در اين رابطه تهيه گردد(محلي براي ارسال نقشه هوايي نبود وگرنه با ارسال آن كاملا نزديك شدن مسير قابل رويت بود)
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۱۹:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
از زحمات آقای مولایی شهردارمنطقه 22 وسایرهمکارانشان صادقانه تشکر میکنیم.چون منطقه 22 تهران قطب تفریحی توریستی نه تنها تهران بلکه فرامنطقه ای حتی درخاورمیانه میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ذاکری
۱۱:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
لطفا از همکارانتان در منطقه 12 از طرف ما خواهش فرمایید بارترافیکی کوچه هدایت را کاهش دهند ارادتمند ذاکری
آخرین اخبار