یکی از اقدامات علمی ارزشمند پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انتشار دایرةالمعارف قرآن کریم است که نمونه آن با چنین نگاهی در جهان وجود ندارد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، لزوم عرضه این دائر‌ةالمعارف به جهانیان، ترجمه آن به زبان‌های مختلف است که این کار نیازمند مبالغ زیادی است.

حجت‌الاسلام توسلی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: تاکنون 12 جلد از این دایرةالمعارف منتشر شده که هنوز ترجمه‌ای از آن انجام نشده چون نیازمند مبالغ هنگفت است.

وی ادامه داد: اثر علمی دیگری که اهمیت بسیاری دارد دانشنامه اهل بیت (ع) است که کار آن آغاز شده و عقیده ما بر این است که از همان ابتدا مخاطب عرب و انگلیس زبان در نگارش مطالب در نظر گرفته شود، چرا که همگان باید اهل بیت (ع) را بر اساس تعالیم تشیع بشناسند ، نه بر اساس مطالعات و آثار خاورشناسان در این عرضه هنوز اقدامی انجام نشده است.

توسلی گفت: مرکز اطلاعات و مدارک پژوهشگاه، کتابخانه دیجیتال و سایتی را راه‌اندازی کرده که از آن استقبال گسترده‌ای شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: از مهمترین نرم‌افزارهای منتشر شده، نرم افزارهای قرآنی است و چند کار مشترک با مرکز مطالعات کامپیوتری علوم اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتشار ، قران ، کریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار