مدیرکل کشاورزی لرستان گفت: کل اعتبارات اختصاص یافته به بخش کشاورزی لرستان از محل صندوق توسعه ملی ۲۸۰ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده است که این اعتبارات برای این بخش کافی نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، مهرداد غضنفری شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال لرستان در خرم آباد اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان در راستای اشتغال زایی و همچنین سرمایه گذاری در بخش طرح هایی مربوط به بخش جهاد احداث چند پروژه مرغداری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: از جمله این طرح ها می توان به احداث چند نمونه مرغداری در سطح استان اشاره کرد که نخستین طرحی که در کارگروه اشتغال استان مطرح می شود شامل یک مرغداری گوشتی 40 هزتر قطعه ای با اعتباری حدود 4 میلیارد ریال است.

غضنفری تصریح کرد:از جمله طرح های دیگر در جهاد کشاورزی می توان به یک دستگاه مرغداری 120 هزار قطعه ای اشاره کرد که راه اندازی و ساخت این مرغداری نیازمند اعتباری حدود 10 میلیارد ریال به طور سرمایه در گردش است.

مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: علاوه بر دو طرح مرغداری گوشتی یک طرح مرغ تخم گذار نیز در دستور کار قرار دارد که ظرفیت این مرغداری حدود 20 هزار قطعه مرغ تخم گذار است و برای ساخت و بهره برداری از آن 400 میلیارد ریال به صورت سرمایه در گردش نیاز است که اعتبار این مرغداری ها از طریق بانک ملت تأمین می شود.

وی اظهار کرد: این طرح ها مربوط به بخش کشاورزی است که برای پرداخت تسهیلات به آن ها سود بانکی زیادی در نظر گرفته شده است و این در حالی است که طرح ها هیچ گونه بدهی ندارند.

غضنفری عنوان کرد: کل اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص یافته به بخش کشاورزی استان 28 میلیارد تومان است که این اعتبارات کافی نبوده و آن رت تنها به بخشی از طرح های نیمه تمام اختصاص داده ایم.

مدیر کل جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: از جمله طرح های دیگر استان لرستان می توان به طرح راه اندازی یک دامداری پرورش گوساله 50 راسی با عاملیت بانک رفاه و اعتبار 60 میلیون تومان و همچنین یک طرح تولید قارچ خانگی با اعتبار 15 میلیون تومان اشاره کرد.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: لرستان ، کشاورزی ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.