معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه پالایشگاه آناهیتا در کرمانشاه یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت نفت است گفت: زمین برای احداث این مجموعه آماده شده است امیدواریم با همت سرمایه‌گذاران تا پایان امسال عملیات عمرانی این پالایشگاه آغاز شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  عباس کاظمی گفت: امسال پالایشگاه‌ها در رابطه با تولید بنزین 6میلیون لیتر نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته‌اند اظهار که به این نسبت از واردات بنزین بی‌نیاز شده‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه  بنزین تنها فرآورده نفتی وارداتی کشور است اظهار داشت ایران در تولید فرآورده‌های نفتی با افزایش میزان تولید این فرآورده‌ها در داخل به خودکفایی رسیده است.
 
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه کشور در بحث عرضه انرژی به امنیت پایدار رسیده‌ایم افزود: امروز تقریبا 6 میلیون لیتر واردات بنزین انجام می‌شود که این میزان در پنج سال پیش رقمی به میزان 27 میلیون لیتر بود.
 
کاظمی با بیان اینکه افزایش کیفیت محصولات پالایشگاه‌ها برنامه بعدی تولید فرآورده‌های نفتی است افزود: برنامه‌ریزی در رابطه با افزایش کیفیت را مدنظر قرار داد‌ه‌ایم تا فرآورده‌های نفتی پالایشگا‌ه‌ها به استاندار یورو 4 و 5 ارتقا یابند و امروزه در چند شهر از جمله تهران این فرآورده‌ها توزیع می‌شود.
 
معاون وزیر با اشاره به اینکه، طرح های افزایش ظرفیت بنزین در اصفهان و آبادان پاییز امسال به بهره برداری کامل می رسد افزود: با راه اندازی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین شرکت پالایش نفت بندرعباس تا اوایل سال آینده و کنترل مصرف، در تولید بنزین به خودکفایی می رسیم.  

کاظمی تاکید کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران موظف است محصولات و فرآورده های نفتی با استاندارد یورو 4 و یورو 5 تولید و در کشور توزیع کند.
 
وی با اشاره به روند ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس افزود: این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی کشور است که محصول اصلی آن بنزین با کیفیت بالا است و هدف توزیع محصول آن داخل کشور است و بنزین مازاد صادر می شود.
 
معاون وزیر نفت با بیان اینکه پالایشگاه آناهیتا در کرمانشاه یکی از پروژه‌های مهم وزارت نفت است خاطرنشان کرد: خیلی از مسائل تغییر پایه در این رابطه انجام شده و زمین مورد نظر برای احداث این مجموعه آماده شده است.
 
کاظمی با اشاره به حضور سرمایه‌گذارانی همچون صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی نفت و صندوق تأمین اجتماعی در این پروژه ملی گفت: امیدواریم با همت سرمایه‌گذاران تا پایان امسال عملیات عمرانی پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه آغاز شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار