قاسم حسینی: هیچ فشاری از سوی بسته به ما وارد نشده زیرا ما به شکل عادی ودر چارچوب اساسنامه و نظام نامه که مصوب هیئت امنا است قرار دادهایی را با بانک های عامل منعقد کرده ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سید محمد قاسم حسین قائم مقام صندوق توسعه ملی در حاشیه همایش تبیین سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج از رکود در خصوص فشار وارد شده از سوی  این بسته به سمت صندوق گفت: هیچ فشاری از سوی بسته به ما وارد نشده زیرا ما به شکل عادی ودر چارچوب اساسنامه و نظام نامه که مصوب هیئت امنا است قرار دادهایی را با بانک های عامل منعقد کرده ایم.

وی در ادامه افزود: برای امسال پیش بینی شده بیست و دو میلیارد دلار قرار ببندیم و خوشبختانه امسال تقسیم بندی بخشی هم انجام شده، به طور مثال 7 میلیارد دلار در بخش نفت و گاز، 5 میلیارد دلار در بخش پالایشگاه پتروشیمی، 2.5 میلیارد دلار در بخش فولاد و یک میلیارد در بخش حمل و نقل که به طور کامل به بخش خصوصی، تعاونی‌ها و دستگاه‌های متولی اعلام کرده‌ایم.

قائم مقام صندوق توسعه ملی در ادامه در این خصوص گفت: این برنامه‌ریزی در بخش ارزی صورت گرفته که به طور مرتب باید انجام شود و با توجه به قراردادهایی که بسته شده کمک بسزایی به بسته خروج از رکود می‌کند و هیچ تکلیفی در این خصوص نداریم و فقط تصمیم هیئت امنا و هیئت عامل بوده است.

وی در ادامه در خصوص سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر وجود فشار از سوی عده ای برای افزایش پایه پولی گفت: ریال به دو تا 10 درصد تبدیل شده و پیش بینی ما این است که ریال حدود 7 هزار میلیارد تومان است و طبق تکلیف بودجه ای دلار باید در مرکز مبادله به فروش برسد.

سید محمد قاسم حسینی در ادامه گفت: به گونه‌ای که شخصی این دلار را خریداری کند و در ازای آن پول بپردازد و در نتیجه این پول در بخش صنعت، تولید و کشاورزی استفاده شود که در این صورت به پایه پولی و نقدینگی اضافه نخواهد شد در نتیجه آثار منفی نخواهد داشت و پول ما در بازار مبادله به  فروش می رسد که در این صورت ریال جمع شده مجددا به بازار توزیع می‌گردد.

سید محمد قاسم حسینی قائم مقام منابع غرب کشور و آبها گفت: مجوزی است که برای آبهای مرزی داده شده و باز طبق دستور موجود، مصوبه‌ای در حال تنظیم است که پس از اینکه به بازار آمد و فروخته شد، منابع حاصل از آن در اختیار وزارت نیرو و وزارت جهاد قرار داده خواهد شد.

وی در پایان گفت: این موضوع می‌تواند به تسریع این پروژه‌ها کمک کند و علاوه براین پول ما با نرخ سود در زمان مشخص بر خواهد گشت و طبق مصوبه این منابع صندوق به دولت پرداخت می‌شود و به ارز با نرخ سود مشخص باز پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، پتروشیمی ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار