"هیلاری کلینتون" در یادداشتی در "ویکلی استاندارد" مدعی شد؛‌ ایران هیچ حقی برای غنی‌سازی ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از ویکلی استاندارد، هیلاری کلینتون موضع خود را در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران طی یادداشتی اعلام کرده است.

کلینتون در این یادداشت نوشته است، "من همیشه عضو گروهی بوده‌ام که اعتقاد داشته است ایران حق غنی‌سازی ندارد. بر خلاف ادعاهای آن‌ها، چیزی به عنوان حق غنی‌سازی وجود ندارد. این کاملا بی‌اساس است. چنین حقی اصلا وجود ندارد."

او در ادامه نوشته است، "من کاملا می‌دانم که دیگر بر سر میز مذاکره نیستم، اما به نظر من مهم است به کسانی که اکنون پشت این میز هستند این پیام را برسانم که تا زمانیکه محدودیت‌های واضحی بر فعالیت‌های ایران اعمال نشود، هیچ توافقی نیز حاصل نخواهد شد. ترجیح ما بر توقف غنی‌سازی است. گزینه دیگر نیز میزان غنی‌سازی بسیار محدود است تا حدی که به آن‌ها اجازه پیشرفت ندهد. من می‌خواهم این دوره بیش از یک سال باشد."

کلینتون در ادامه این یادداشت می‌نویسد، "توقف کامل غنی‌سازی موجب می‌شود خیال همه راحت شود. با این وجود اگر تهران میزان بسیار کمی را برای تحقیقات راکتور و یا تحقیقات علمی نیاز داشته باشد، نباید از 5 درصد فراتر رود. بحث ما بر سر تعداد بسیار محدودی سانترفیوژ است که به طور منظم بازرسی شوند. ترجیح من "نه" است."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
خانم کلینتون دچار افسردگی شده است . شب ها کابوس ایران هسته ای را می بیند . فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران مثل خنجری در قلب این خانم افسرده فرو می رود .
در خواب هم با خودش حرف می زند ، ایران هسته ای شد .
آخرین اخبار