رئیس اتحادیه آهن فروشان گفت: اخذ مالیات در صنف آهن باعث شده اکثر واحدهای صنفی در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، شیراز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رو به تعطیلی رفته و تغییر شغل دهند.

محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه عمده رکود بازار کشور در بازار آهن بوده است، اظهار داشت: اگر بازار آهن تعطیل شود حداقل ۸۰ صنعت دیگر نیز تعطیل می‌شود.   
 
رئیس اتحادیه آهن فروشان افزود: به دلیل رکود ساخت و ساز و بی رونق شدن کارهای ساختمانی، بازار آهن نیز با رکود همراه شده است.   
 
وی ادامه داد: اما بازار آهن به دلیل تداوم کار صنایع، فعالیت خود را ادامه می‌دهد، چرا که در غیر این صورت صنایع کشور مختل می‌شوند.   
آزاد با تاکید بر اینکه آهن یکی از کالاهای زیربنایی کشور است، تصریح کرد: به قطعیت می‌توان گفت آهن پس از نفت از نظر اعتبار و تجاری بودن از اهمیت بسزایی برخوردار است.   
 
رئیس اتحادیه آهن فروشان به اخذ مالیات از واحدهای صنفی آهن نیز اشاره کرد و گفت: اخذ مالیات در صنف آهن باعث شده اکثر واحدهای صنفی در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، شیراز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رو به تعطیلی رفته و تغییر شغل دهند.   

وی در خصوص میزان تعطیلی واحدهای صنفی نیز نسبت به سال گذشته تصریح کرد: میزان تعطیلی‌ها در سال گذشته سرسام آور بود، ولی امسال رشد چندانی در میزان تعطیلی واحد‌ها نداشتیم. 
 
آزاد در ادامه به بسته سیاستی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود اشاره کرد و افزود: اگر مفاد این بسته به طور دقیق و درست اجرا شود، به نتایج خوبی خواهیم رسید.   
 
به گفته وی، در طول سالیان اخیر قوانین زیادی همچون اصل ۴۴ در کشور تصویب شد، ولی به دلیل عدم اجرای درست نتایج دلخواه بدست نیامد، بنابراین این بسته هم‌اکنون به قدرت و ضمانت اجرایی نیاز دارد.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آهن ، بازار ، قیمت ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار