رییس اداره پذیرش بورس انرژی گفت: با درج عرضه روزانه 3000 بشکه میعانات گازی پارس جنوبی در تابلو بازار فیزیکی، این محصول استراتژیک در آستانه ملحق شدن به بورس انرژی قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل بورس انرژی، حسین حسنقلی پور با اعلام این خبر افزود: علاوه بر میعانات گازی پارس جنوبی، محصول گاز مایع پالایشگاه آبادان هم با مساعدت شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در شرف پذیرش قرار دارد.

رییس اداره پذیرش بورس انرژی با اشاره به همکاری نزدیک مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت، گفت: پذیرش انواع نفت کوره هم در حال پیگیری است و به زودی در چرخه معاملاتی بورس انرژی قرار می گیرد.

حسنقلی پور همچنین از تقاضای پتروشیمی تبریز برای پذیرش دو کالای نیتروژن مایع و پنتان خبر داد و اعلام کرد: پذیرش این دو کالا نیز مراحل انتهایی را طی می کند.

رییس اداره پذیرش بورس انرژی افزود: مراحل پذیرش و درج کالای برق نیروگاه شاهرود(برق منطقه ای سمنان) ، نیروگاه شهید بهشتی لوشان(برق منطقه ای گیلان) و نیروگاه سلطانیه(برق منطقه ای زنجان) هم به پایان رسیده و از این پس در تابلو مشتقه بورس انرژی معامله خواهند شد.



انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، انرژی ، مراحل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار