عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: در شرایط موجود آن چیزی که در عراق از آب خوردن نیز حیاتی‌تر است، تشکیل سریع دولت در این کشور است.

"احمد شوهانی" نماینده ایلام و شیروان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق از سوی "فواد معصوم" رئیس جمهور این کشور، اظهار داشت: در شرایط موجود آن چیزی که در عراق از آب خوردن نیز حیاتی‌تر است، تشکیل سریع دولت در این کشور است.   
 
وی ادامه داد: هرگونه اختلاف و تنش در عراق به وجود آید و احزاب مختلف این کشور در مقابل هم بایستند به نفع مخالفین داعشی و تکفیری‌ها  است.   
 
شوهانی اضافه کرد: در حال حاضر این گروهک تروریستی در پشت دروازه‌های بغداد منتظر به وجود آمدن اختلافات است تا از آن بهره‌برداری کند.   
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تشکیل دولت جدید در عراق منجر به وحدت و انسجام می‌شود، تصریح کرد: این وحدت می‌تواند نیروها و ظرفیت‌های عراق را در مقابل تحرکات داعش ساماندهی کند.   
 
وی افزود: قانون اساسی عراق کاملا مشخص بوده و رئیس‌جمهور این کشور باید نماینده ائتلاف بزرگ را که شیعیان هستند برای نخست‌وزیر جدید معرفی کند.
 
شوهانی با بیان اینکه "العبادی" منتخب اکثریت ائتلاف عراق است، تأکید کرد: وی از مبارزین علیه جنایات رژیم بعثی صدام بوده و درحال حاضر تشکیل دولت در این کشور مهم‌تر از گرفتن پست نخست وزیری از سوی هر شخصی است.   
 
وی با بیان اینکه در دولت جدید ، رئیس جمهور و رئیس مجلس انتخاب شده ، افزود: انتخاب نخست وزیر عراق بسیار مهم است و مجلس این کشور نیز بر این امر تأکید دارد تا نیازمندی‌های این کشور با به وجود آمدن دولت وحدت ملی تأمین شود.   
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه در تحولات سیاسی عراق کشورهای ایران، آمریکا و عربستان نقش دارند ، گفت: تحولات سیاسی عراق را این چند کشور رقم می‌زنند و کشور عربستان و آمریکا قبلا از وضعیت عراق راضی نبودند، چرا که نخست وزیر سابق این کشور در موضوع بحران سوریه با ایران هم عقیده بود.   
 
وی اضافه کرد: دولت عراق در زمان نخست وزیری "نوری مالکی" حامی بشار اسد بود و همچنین با ایران تعامل خوبی داشت و این ارتباط استراتژیک خوشایند آمریکا و عربستان نبود.   
 
شوهانی با بیان اینکه در حذف نوری مالکی بدون شک آمریکا و عربستان نقش بسزایی دارند، خاطر نشان کرد: آمریکا پس از اینکه رئیس جمهور عراق العبادی را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب کرد  از وی حمایت کرد و این نشان دهنده راضی بودن آمریکا از حضور این شخص به عنوان نخست وزیر جدید عراق است.   
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار