فرمانده انتظامي استان قم از دستگيري و انهدام باند کلاهبرداران حرفه اي در استان خبر داد و گفت: طعمه اين کلاهبرداران زندانياني بوده اند که با وعده آزادي، مبلغ 16 ميليارد و 600 ميليون ريال از آنان کلاهبرداري کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار "کاظم مجتبايي" در تشريح اين خبر گفت:با طرح شکايت زني مبني بر كلاهبرداري 6 ميليارد و 800 ميليون ريالي از وي، شناسايي متهم در دستور کار ماموران ويژه پليس آگاهي استان قم قرار گرفت.
 
وي افزود: در تحقيقات به عمل آمده مشخص شد،فرزند شاکي به اتهام حمل و نگهداري مواد مخدر، در زندان به سر مي برد و مي دانست که محاکمه سختي در انتظار وي است، بدين ترتيب از طريق افرادي با يکي از اين کلاهبرداران حرفه اي آشنا شد و با قول خلاصي فرزندش از محاكمه، مبلغ 6 ميليارد و 800 ميليون ريال به آنها پرداخت کرد.
 
فرمانده انتظامي قم گفت: در ادامه شاکي پس از عدم حصول نتيجه و محکوميت فرزندش به حبس طولاني مدت و با علم به اينکه مورد کلاهبرداري واقع شده است اقدام به طرح شکايت در پليس آگاهي استان مي کند.
 
وي سپس با تقدير از همکاري مطلوب دستگاه قضايي استان، اظهارکرد: ماموران آگاهي پس از اخذ دستور قضايي، به صورت نامحسوس در يک قرار صوري ،متهم را که ظاهري فريبنده و شيك پوش داشت به همراه همدستش که در پوشش راننده خودروي آزرا بود دستگير کردند.
 
سردار مجتبايي گفت: با دستگيري هر دو متهم و بررسي سوابقشان مشخص شد متهم رديف اول به نام "م . الف" داراي چهار فقره سابقه كيفري و راننده به نام "الف . ح" داراي يک فقره سابقه کيفري هستند و متهم رديف اول با همدستي تعدادي از وکلا به  اين کلاهبرداري اعتراف کرد.
 
فرمانده انتظامي قم تصريح کرد: تاكنون چهار شاكي ديگر که به همين شيوه مبلغ 9 ميليارد و 800 ميليون ريال از آنها در چند استان ديگر كلاهبرداري شده است شناسايي شده اند.
 
به گفته وي تحقيقات براي شناسايي ساير شكات و همدستان احتمالي ديگر متهمان همچنان ادامه دارد که به محض حصول نتيجه به اطلاع شهروندان خواهد رسيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.