حسین ملاقاسمی،حسن بابک عضو شورای فنی و مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی به همراه محمد طلایی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان میهمانان این هفته برنامه تخصصی کشتی روح پهلوانی بودند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حسین ملاقاسمی در ابتدای برنامه درباره علل ناکامی تیم ملی جوانان در رقابت های جهانی کرواسی اظهار کرد: ما در جلسه شورای فنی اعلام کردیم چرا فرنگی کاران جوان در مسابقات جهانی نتیجه قابل قبولی را کسب نکردند با توجه به این که همه شرایط از قبیل اردو و تمرینات مناسب آماده بود و هیچ کمبودی برای تیم ملی وجود نداشت؟سال گذشته با وجود نبود شرایط لازم تیم ملی در رتبه سوم جهان قرار گرفت و امسال درجایگاه هشتم. با وجود مطرح شدن این سوال در جلسه شورای فنی هیچ پاسخ قانع کننده ای پیدا نکردیم.
 
وی ادامه داد: من اعتقاد دارم کادر فنی ما ضعیف عمل کرد در زمانی نزدیک به مسابقات فشار تمرینات بی دلیل افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث افت جسمانی بچه ها در مسابقات شد، شاید اگر اعضای شورای فنی به برنامه های تیم ملی نظارت داشت شرایط متفاوت می شد.
 
دارنده مدال نقره جهان تصریح کرد: فشار تمرینی بیش از اندازه عبداله چمن گلی در تمرینات شادابی و میل به پیروزی را در میان فرنگی کاران جوان به حداقل رساند و در نهایت نتیجه همینی شد که تنها با یک مدال نقره هشتم جهان شدیم.
 
عضو شورای فنی کشتی فرنگی تاکید کرد: شورای فنی در حاصل شدن این نتیجه اصلاً مقصر نیست چرا که نظارتی بر امور فنی نداشت و اگر اعضای شوراء دخالتی در نحوه تمرینات و برنامه های تیم می داشتند در آن صورت می توانستیم آنها را هم در این ناکامی شریک بدانیم.
 
ملاقاسمی با بیان این که همه اعضای شورای فنی باتفاق خواستار برکناری عبداله چمن گلی از سمتش شدند عنوان کرد: ما باید پایبند اصول و منطق باشیم آقای چمن گلی روی احساس مصاحبه هایی را انجام داده اند و مطالبی را عنوان کردند وی باید با مستند و مستدل سخن می گفت، این صحبت ها  همه نشان از عدم مدیریت او دارد برای همین در جلسه شورای فنی همه اعضاء به اتفاق رای به برکناری چمن گلی دادند و وی را با همه سوابق مثبتی که در عرصه های مختلف مدیریتی و کشتی داشته گزینه مناسبی برای سرمربی گری در رده سنی جوانان ندانستند.
 
حسن بابک نیز در ادامه برنامه در خصوص برکناری چمن گلی اظهار داشت: ما باید به کادر فنی فرصت دهیم و با برنامه حرکت کنیم، هیچگاه بر اساس یک اتفاق نباید تصمیم گیری کرد و بیکباره  فردی همچون عبداله چمن گلی را با سوابق درخشانی که داشته زیر سوال ببریم و محکوم کنیم.
 
وی با بیان این ناکامی تیم جوانان تنها یک حادثه بوده ادامه داد: ما باید با آسیب شناسی درست و ارائه راهکار مناسب برای  رقابت های بعدی برنامه ریزی کنیم، چنانچه ما راهکار های مناسبی داشته باشیم ،ضعف را برطرف کنیم و به جای نقد های تخریبی سازنده تر عمل کنیم نتیجه ایده آل و مطلوبی را به دست خواهیم آورد.
 
بابک با اشاره جلسه شورای فنی در خصوص برکناری چمن گلی افزود: در هر صورت اعضای شورای فنی تصمینم به تغییرات کادر فنی دارند  که برای من قابل احترام است اما ما از مردم می خواهیم و انتظار داریم از این پس به ما فرصت بهتر و بیشتری برای رسیدن به برنامه هایمان دهند به طوری که شاید ما به دلیل شرایطی که داریم تنها بتوانیم در یکی از میادین جهانی و یا بازی های حضوری قدرتمندی داشته باشیم به همین دلیل نیاز به یاری و همراهی این عزیزان داریم.
 
مدیر تیم ملی کشتی فرنگیابا اشاره در خاتمه خاطرنشان کرد: نگاه ما موفقیت در باز یهای المپیک2016 است ، در حقیقت برنامه ریزی ما بلند مدت تدوین شده و مطمئن باشید اگر مردم صبوری کنند موفقیت های بزرگی را در سال های آینده به دست خواهیم آورد.
 
در ادامه برنامه روح پهلوانی امیر رضا خادم در ارتباط تلفنی در خصوص علت سفرش به کرواسی عنوان کرد: من برای رایزنی با مسئولان فیلا به کرواسی رفتم و خوشبختانه در دیدار با لالوویچ هم نتایج موفقیت آمیزی به حاصل شد.
 
وی افزود: با توجه به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فیلا وکاندید شدن من به عنوان یکی از گزینه ها همه مسئولان فدراسیون سعی دارند تا با حمایت خود به یکی از کرسی های فدراسیون جهانی برسیم.
 
خادم با بیان این که شرایط برای عضویت در هیأت رئیسه فیلا نسبت به دو سال گذشته خیلی بهتر است عنوان کرد: شرایط از هر نظر تغییر کرده،مسئولان فیلا و شخص لالوویچ نگاه مثبتی به کشتی ایران دارند و اگر اتفاقی خاصی نیفتد احتمال به دست آوردن یکی از کرسی ها برای ما دور از دسترس نیست.
 
محمد طلایی سرمربی موفق تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان میهمان دیگر این برنامه بود که در ابتدا از زحمات اعضای تیم و حمایت های مسئولان تشکر کرد  و ادامه داد: من از نوجوانی در کنار این تیم بودم از همان زمان که اردو های ما در باشگاه برق برگزار می شد با همه بچه ها هم قسم شدیم تا موفقیت در المپیک بدون وقفه تلاش کنیم.
 
طلایی با بیان این که قهرمانی در مسابقات جهانی حاصل یک کار تیمی بوده عنوان کرد: موفقیت تیم آزاد فقط به پشتوانه کار تیمی اعضای تیم و مسئولان فدراسیون به خصوص شخص رسول خادم بود.همه اعضای تیم از کادر فنی تا مربیان در این پیروزی نقش داشتند و من از همه آنها تشکر می کنم.
 
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در خصوص علت مغلوب شدن خانجانی و مظفری اظهار کرد: صابر خانجانی و رضا مظفری تنها به دلیل یک اشتباه کوچک صاحب مدال برنز شدند و گرنه شایستگی رسیدن به سکوی نخست مسابقات را داشتند.
 
طلایی در پایان از رضایت خود از تیمش گفت وخاطرنشان ساخت: من از عملکرد همه بچه های تیم راضی بودم چرا که آنها مردانه کشتی گرفتند ما نباید پشتوانه ها را به حال خود رها کنیم چرا که با اتکا به آنها می توان به آینده ورزش اول کشور امیدوار بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار