والدین در لحظه به لحظه‌ی زندگی ما نقش اساسی را ایفا می‌کنند و حضور آن‌ها در تمام تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی ما دیده می‌شود ، اما آنها پررنگ ترین نقش خود را زمانی ایفا می‌کنند که فرزندانشان تصمیم به ازدواج می‌گیرند.

پرستو راد روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،گفت: والدین در امر ازدواج و انتخاب همسر مناسب برای فرزندانشان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
 
والدین در این زمان باید نقش یک راهنما را برای فرزندان خود داشته باشند آن باید توانایی برقراری ارتباط با فرزند خود را افزایش دهند. والدین باید با فرزند خود در یک شرایط دوستانه صحبت کرده و به حرف‌های او به خوبی گوش دهند و وی را قضاوت نکنند. 

این روانشناس در ادامه افزود: آن ها در مرحله‌ی اول باید تنها پیشنهاد خود را در رابطه با شخص مورد علاقه‌ی فرزندشان برای ازدواج بیان کنند و تلاش کنند به گونه‌ای رفتار نکنند که فرزند آنها احساس نکند که والدینش برای وی تعیین تکلیف می‌کنند زیرا در این زمان است که فرزندان نسبت به والدین خود جبهه گیری می‌کنند. 

وی در ادامه گفت: پدرها و مادرها باید بدانند درست است که آنها سال‌ها با عشق و دلسوزی فراوان فرزندان خود را همراهی کرده‌اند ولی این عشق این حق را برای آنها ایجاد نمی‌کنند که به جای فرزندان خود تصمیم گیری کنند. 

وی در ادامه بیان داشت: در ابتدای زندگی مشترک که فرزندان تازه وارد یک دنیای جدید و پر از مسئولیت شده‌اند والدین می‌توانند تحت شرایط مناسب برای فرزندان خود نقش یک راهنمای آگاه را ایفا کنند و از لحاظ مالی و البته عاطفی آنها را حمایت کنند. 

وی در ادامه تصریح کرد: در مقابل این فرزندان باید بدانند که رضایت والدینشان در داشتن یک زندگی مشترک بی نقص تأثیرگذار است زیرا اگر والدین با ازدواج فرزند خود موافق نباشند آنها حتی با گذشت سال‌ها پس از ازدواج در برقراری ارتباط با خانواده خود دچار مشکل می‌شود مشکلاتی که در بیشتر موارد به رابطه‌ی زناشویی آنها خدشه‌ی اساسی وارد می‌کنند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: والدین نباید فرزندان خود را برای انتخاب همسر تحت فشار قرار دهند و در انتخاب‌های آنها وسواس زیاد به خرج دهند والدین باید سعی کنند خود را به روز کنند و به انتخاب فرزندان خود احترام بگذارند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: والدین ، زندگی ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار