یک تولیدکننده فرش ماشینی با اشاره به نقش فرش ایرانی بر بازارهای جهانی گفت: ایران در زمینه تولید فرش ماشینی می‌تواند با جهان رقابت کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،و به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، علی دریاب اظهار کرد: هزینه‌های تولید فرش ماشینی در کشور نسبت به دیگر کشورها هم‌چنان پایین است و آخرین تکنولوژی روز دنیا در تولید فرش ماشینی ایران استفاده شده و به دلیل وجود پتروشیمی در کشور، بسیاری از مواد اولیه صنعت فرش ماشینی در داخل تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرش ایرانی نسبت به رقبای خارجی در طراحی و رنگ بندی اصالت دارد، گفت: به دلیل پایین بودن هزینه‌ها تولید آن هم نسبت به دیگر کشورها ارزانتر است، که باید با بهبود روابط خارجی، زمینه را برای صادرات آن فراهم کرد.

این تولید کننده فرش بزرگترین مشکل کنونی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را نبود روابط اقتصادی با دیگر کشورها دانست و افزود: در صورت بهبود روابط بین الملل بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی حل و وضعیت صادرات و واردات کشور تصحیح می‌شود.

‌دریاب، بزرگترین درخواست تولیدکنندگان از دولت را بهبود روابط تجاری با کشورهای خارجی عنوان کرد و افزود: مسائل بانکی از دیگر مشکلات تولیدکنندگان است و بانک‌ها به بنگاهداری رو آورده‌اند، بانک‌ها سعی می‌کنند جهت سرمایه در گردش واحدها، وام های کوتاه مدت پرداخت کنند و از پرداخت تسهیلات بلندمدت جهت سرمایه ثابت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه پیش از تحریم‌ها به اندازه امروز به منابع بانکی نیاز نبود، گفت: در آن زمان قسمتی از سرمایه در گردش واحدها از منابع ارزی خارجی به صورت یوزانس و ریفاینانس تامین می‌شد؛ حتی معاملات به صورتی بود که ما مواد اولیه را وارد می‌کردیم و ماه‌ها بعد وجه آن را می‌پرداختیم، در این مدت تولید را انجام داده و محصول را فروخته بودیم.

این فعال صنعت فرش افزود: در آن زمان اعتبارات اسنادی در بانک‌ها به راحتی قابل باز کردن بود، که همه این موارد به رشد تولید کمک می‌کرد، اما امروز نه تنها یارانه تولید پرداخت نشد، بلکه ال سی‌ها بسته شد و سود بهره بانکی افزایش یافت.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: اصفهان ، فرش ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.