کارشناس مسئول آسیب‌های اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: مرکز اورژانس اجتماعی شامل مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی شهرستان زهک در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسین رستمی با بیان این‌که مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی شهرستان زهک در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: هدف از ایجاد این مرکز اجرای برنامه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان زهک است.

وی ادامه داد: خدمات این مرکز به صورت تخصصی و رایگان در دسترس مراجعان قرار می‌گیرد.

کارشناس مسئول آسیب‌های اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: گروه‌های هدف این مرکز شامل دختران فراری، زنان آسیب‌دیده، کودکان کار و خیابانی، زوجین متقاضی طلاق، افرادی که قصد خودکشی دارند و اقدام به خودکشی کردند، موارد خشونت خانگی مانند کودک آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری و معلول آزاری هستند.

رستمی با اشاره به این‌که نحوه پذیرش این مرکز به صورت خودمعرف یا ارجاعی از طریق مقامات قضایی و انتظامی و یا سایر نهادهای اجتماعی است، تصریح کرد: هم‌اکنون 6 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار فعال هستند.

کارشناس مسئول آسیب‌های اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: مرکز اورژانس اجتماعی شامل فعالیت‌های مداخله در بحران، خط تلفن 123 و خدمات سیار اجتماعی و خدمات پایگاه‌های اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی مرکز اورژانس شهرستان زهک بیش از 75 درصد جمعیت استان زیرپوشش این خدمات قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: زاهدان ، بهزیستی ، زهک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.