بر اساس تحقيقات جديدی که کنگره آمريکا به عمل آورده است، طی 10 سال گذشته 47 شرکت از آمريکا به خارج از اين کشور انتقال يافته اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباريه سعودي، نظام مالياتي آمريکا موجب فرار بسياري از سرمايه گذاران و شرکتها از اين کشور شده است.

بنابراین گزارش، سازمان همکاري و توسعه اقتصادي اعلام کرد: شرکتهاي چند مليتي آمريکايي که براي فرار از ماليات سنگين از اين کشور مهاجرت مي کنند، درحال افزایش است.

بر اساس تحقيقات جديدي که کنگره آمريکا به عمل آورده است، طي 10 سال گذشته 47 شرکت از آمريکا به خارج از اين کشور انتقال يافته اند.
 
هدف از انتقال اين شرکتها استفاده از فرصت پائين بودن سطح ماليات در کشورهاي مقصد بوده و انتقال غالبا از طريق ادغام با شرکتهاي ديگر صورت گرفته است.

برايان بيکر، تحليلگر اقتصادي آمريکائي در این باره معتقد است که نظام مالياتي آمريکا نادرست است و اقتصاد از سال 2008 تاکنون در وضعيت اقتصادي غيرعادي قرار دارد به طوری که رشد اقتصاد آمريکا بسيار کند است. 

گفتنی است، يکي از کشورهاي مقصد براي شرکتهاي آمريکائي ايرلند است. ميزان ماليات در اين کشور 12.5 درصد است که در مقايسه با ماليات 35 درصدي آمريکا بسيار کمتر است.
 
لازم به ذکر است نظام مالياتي آمريکا اکنون در محافل سرمايه گذاران موضوعي جنجالي در اين کشور شده است زيرا آمريکائي ها خود را تحت فشار سنگيني مي بينند.

انتهای پیام /  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار