گزارش تازه مؤسسه بروکینگز در آمریکا نشان می دهد میزان فقر در این کشور به رقمی بی سابقه رسیده است و فقر اکنون از حاشیه های شهری فراتر رفته و به متن شهرها نیز رسیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانبه نقل از پرس تی وی، بر اساس آمارها، چهل و شش میلیون و پانصد هزار نفر در فقر به سر می برند که بیشترین میزان فقرا در آمریکا به شمار می آید و کارشناسان بر این باورند که بر شمار این افراد افزوده می شود.


گزارش اخیر این مؤسسه نشان می دهد شمار فقرا در مناطق حاشیه ای شهری در مقایسه با روند افزایش فقرا در مناطق شهری به مراتب بیشتر شده است؛ بر اساس آمارهای آورده شده در این گزارش، شانزده و نیم میلیون آمریکایی در سال دو هزار و دوازده در زیر خط فقر زندگی می کردند و در حاشیه ها به سر می بردند و سیزده و نیم میلیون نفر در مناطق شهری زیر خط فقر بودند.


بریان بکر، مدیر «ائتلاف پاسخ» معتقد است از زمان شروع بحران اقتصادی و نابودی اقتصاد آمریکا به دست بانک ها در دو هزار و هفت و دو هزار و هشت، شمار فقرا نه تنها در مناطق حاشیه ای بلکه در متن شهرها نیز افزایش یافت، مناطقی که به صورت سنتی جزء طبقه متوسط در آمریکا به شمار می آمدند.


بر اساس این گزارش، میزان افراد فقیر در مناطق شهری از سال دو هزار تا کنون، صد و سی و نه درصد افزایش یافته است و این در حالی است که این میزان در مناطق حاشیه ای، رشدی پنجاه درصدی وجود داشت.


به صورت کلی، شمار افراد فقیری که در مناطق شهری زندگی می کنند در چهارده سال گذشته، شصت و پنج درصد افزایش داشت که در مقایسه با میزان فقرا در مناطق حاشیه ای دو برابر شده است.


بکر گفت میزان واقعی فقر بسیار بیشتر است ولی دولت آمریکا به صورت تصنعی تلاش می کند این میزان را پایین نگاه دارد تا مدعی شود گسترش فقر چندان نیز فراگیر نبود.


مناطق فقیر نشین در آمریکا از وضعیت درمانی بدتر و میزان جرائم بیشتری برخوردارند و این در حالی است که وضعیت مدارس در این مناطق به مراتب ضعیف تر و فرصت های شغلی نیز محدودتر هستند که باعث می شود فرار از فقر برای بسیاری غیر ممکن شود و این پدیده در طول نسل ها ادامه یابد.


از دیگر سو، پدیده بی خانمانی یا از دست دادن خانه نیز در آمریکا رو به گسترش است و سالیانه، سه و نیم میلیون آمریکایی بی خانمانی را تجربه می کنند و سی و پنج درصد از این بی خانمان ها، خانواده هایی هستند که فرزند دارند.


از دیگر سو، شمار کودکانی که در فقر زندگی می کنند نیز به بی سابقه ترین میزان خود رسیده است و شانزده میلیون و هفتصد هزار کودک در آمریکا در فقر به سر می برند. با نزدیک شدن انتخابات میان دوره ای، جمهوری خواهان می گویند برای از میان بردن فقر برنامه هایی دارند و آن را عمده ترین برنامه تبلیغاتی خود برای انتخابات قرار داده اند./واحد مرکزی خبر
برچسب ها: بی سابقه ، گسترش ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار