معاون هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت:خدمات این نهاد فراگیر بوده و محدود به مرز جغرافیایی، نژاد و مذهب خاصی نیست و علاوه بر برادران شیعه و سنی هموطنان مسیحی ، کلیمی نیز از آن بهره مند هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد محمدی فرد در جمع تعدادی از نمایندگان پارلمان، اساتید و نخبگان دانشگاهی کشور سوریه اظهار کرد: این نهاد مردمی تبدیل به نمادی از وحدت و انسجام ملی برای خدمت به محرومین شده است. 

وی گفت : امام خمینی(ره) مشارکت مردم و بسیج اجتماعی را برای یاری رساندن به محرومان ضروری دانسته و تاکید داشتند کمیته امداد امام(ره) هیچگاه نباید تبدیل به یک وزارتخانه یا سازمان دولتی شود؛ زیرا در صورت وقوع چنین امری دیگر نمی تواند به سرعت به یاری محرومین بشتابد.

معاون هماهنگی امور بین الملل امداد امام(ره) تصریح کرد: این نهاد مردمی در حوزه مشارکتهای مردمی دارای طرح های متنوعی از قبیل:اکرام ایتام، صدقات،محسنین،رضوان،ماعون،زکات بوده و در حال حاضر هدف گذاری برای حضور 20 میلیون نفر از هموطنان نیکوکار در کشور به عنوان مشترکان طرح های مشارکت مردمی بویژه طرح صدقات در دستور کار قرار دارد.

محمدی فرد افزود: کمیته امداد امام(ره) مورد اعتماد مراجع معظم تقلید بوده و بر اساس اجازه ایشان پرداخت وجوهات شرعی مردم از قبیل:زکات ، وقف ، نذورات به این نهاد مردمی با اطمینان از مصرف آن در امور مربوط به نیازمندان و محرومین امکان پذیر است؛ همچنین این نهاد مورد اعتماد مردم نیکوکار، دولت محترم ، مجلس خدمتگزار  است که با تصویب قوانین و اختصاص ردیف بودجه حمایتی و تشکیل فراکسیون یاوران امداد با 186 نفر عضو در مجلس ، این نهاد مقدس را در ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر یاری می نمایند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار