حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: یکی از الزاماتی که حیات جاودانه انسان را با لذت همراه می‌کند دستیابی به یک نقشه راه برای زندگی است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان "سبک زندگی" یاد کردند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی" نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز(سه شنبه) در آیین معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) طی سخنانی در جمع مدیران و مسئولان این دانشگاه به تبیین معیارهای سبک زندگی مطلوب پرداخت.
 
وی با بیان اینکه همه انسان‌ها در زندگی به دنبال مطلوب‌ها هستند گفت: تمامی انسان‌ها در خصوص دو مطلوب اتفاق نظر دارند. نخست اینکه از حیات ابدی برخوردار باشند و دیگر آنکه این حیات ابدی با لذت همراه باشد و هیچ گونه عذاب، رنج و سختی در آن وجود نداشته باشد.
 
وی افزود: حیات ابدی انسان‌ها یکی از اصول تمامی ادیان الهی است اما انسان مسافری است که از ایستگاهی به ایستگاه دیگر نقل مکان کرده و دلبستگی هایی را به هر یک از این جایگاه‌ها خواهد داشت.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: حیات ابدی قهری و برخورداری از لذت‌ها اختیاری است؛ یکی از الزاماتی که حیات جاودانه انسان را با لذت همراه می‌کند دستیابی به یک نقشه راه برای زندگی است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان "سبک زندگی" یاد کردند.
 
وی با تشریح ویژگی‌های سبک مطلوب زندگی گفت: مصونیت از خطا و اشتباه، جامعیت، فرازمانی بودن، قابلیت دستیابی، سهولت، تعادن و توازن در تأمین نیازها، توجه به تمامی سلیقه‌ها، فراگیری همه نسل‌ها و همراه بودن با زمانت اجرا معیارهایست که با مراجعه به نسخه ای جامع و کامل به نام قرآن می‌توان به عنوان نقشه راه مطلوب از آن بهره گرفت.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنانش شان نزول مراسم را تکریم، تجلیل و ذکر و یاد حجت الاسلام مقدسی عنوان و خاطر نشان کرد: این روحانی خدوم فعالیت‌های ارزنده ای را در مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه داشت و منشا خدمات و ارزشهای زیادی برای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) بود.
 
وی الگو بودن خدمات متعارف روحانیت، سلوک رفاقتی و مأموریت های ذاتی روحانیت را از رسالتهای روحانیون برشمرد و اظهار داشت: اگر این چهار بعد را توامان به همراه داشته باشیم به توفیقات ارزنده ای دست می‌یابیم که مرحوم حجت الاسلام مقدسی این ویژگیها را با هم داشت.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان از مجموعه کسانی که در دوران نقاهت مرحوم مقدسی با تمام وجود از ایشان حمایت کردند تقدیر کرد.
 
سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر جعفر اصلانی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام مقدسی گفت: طی مدتی که در خدمت این روحانی وارسته بودیم تنها توفیق درک بخشی از سجایای اخلاقی ایشان را داشتیم.
 
وی افزود: برخورداری از علم، آگاهی، تواضع، عدم قضاوت سریع نسبت به افراد و موضوعات مختلف، حفظ آبروی افراد، پیشگامی در انجام امور خیر و تدبیر و برنامه ریزی از جمله ویژگیها و شاخصه‌هایی بود که مرحوم مقدسی را به عنوان یکی از مسئولان نمایندگی برگزیده در سپاه معرفی می‌کرد.
 
حجت‌الاسلام دهقانی مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله‌(عج) نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرگ را واقعیتی انکار ناپذیر دانست و تصریح کرد: اما آنچه اهمیت دارد عاقبت به خیری است که مرحوم مقدسی به این مهم دست یافت.
 
وی سیر و سلوک معنوی، اخلاقی و منش طلبگی را از ویژگیهای بارز مرحوم مقدسی عنوان و تصریح کرد: در مدت خدمت خود خدمات ارزنده ای را به سپاه و انقلاب تقدیم کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، ولی ، فقیه ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار