خط تولید مینی‌تراکتور چندمنظوره در مازندران راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،رئیس پارک علم و فناوری مازندران در نشست خبری با رسانه‌های مازندران از راه‌اندازی خط تولید مینی‌تراکتور چند منظوره کشاورزی در مازندران خبر داد.

معتمدزادگان به اقدامات انجام شده در پارک علم و فناوری مازندران در مدت حضورش در مازندران اشاره کرد و گفت: این پارک نهاد عام‌المنفعه‌ای است که به دنبال ایجاد اشتغال برای جوانان است.

وی با اشاره به فعالیت پنج ساله این پارک در مازندران تصریح کرد: به لحاظ شاخص فیزیکی و سخت‌افزاری به حداقل‌های موجود رسیدیم و در خروجی نخبگان و فناوران اقدامات موثری انجام شد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران از راه‌اندازی خط تولید مینی‌تراکتور چند منظور در پارک علم و فناوری مازندران خبر داد و گفت: این تراکتور با همکاری بانک کشاورزی در شهرستان قائمشهر تولید می‌شود.

وی ادامه داد: فضای تولید این وسیله نقلیه کشاورزی از کارگاه به کارخانه تبدیل شد و در تلاش هستیم که همه قطعات این وسیله نقلیه دراین واحد تولیدی ایجاد شود.

معتمدزادگان تصریح کرد: توان تولید همه قطعات این وسیله نقلیه وجود دارد و در تلاش هستیم که دانش ساخت این وسیله نقلیه کشاورزی در استان بومی شود.

این مسئول از ساخت دستگاه خشک‌کن برنج با سیستم تونلی در این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: این وسیله با مصرف انرژی پایین و راندمان بالا کار می‌کند که در تولید برنج در شالیکوبی‌ها نقش اساسی دارد.

وی از ساخت پهپادهای برای کنترل دکل برق در پارک علم و فناوری مازندران نیز خبر داد و گفت: سیستم جلوگیری از سرقت سیم برق نیر در این مرکز به خط تولید رسید و در حال حاضر به فروش می‌رسد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران به اقدامات انجام شده در حوزه گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و گفت: نوشیدنی‌های گیاهان دارویی در این مرکز تولید و توسط یکی از شرکت‌های مستقر در مازندران به مرحله تجاری‌سازی رسید.

وی به مزیت‌های حضور نخبگان در پارک علم و فناوری اشاره کرد و بیان داشت: هزینه ایجاد اشتغال در پارک علم و فناوری بسیار پایین ولی راندمان بالایی دارد.

این مسئول اضافه کرد: برای ایجاد شغل پایدار برای پنج نفر با 20 میلیون تومان امکان‌پذیر است ولی در حالت عادی برای ایجاد اشتغال برای پنج نفر نیاز به 300 میلیون تومان هزینه است.

معتمدزادگان برگشت به موقع سرمایه را از دیگر مزیت‌های کار در پارک علم و فناوری عنوان کرد و گفت: به جهت علمی بودن کار برگشت سرمایه در این مرکز تضمین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.