محمد جهانگيری گفت: نحوه محاسبه K جراحی با حضور 27 انجمن تخصصی، علمی، وزارت بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشكی و سازمان‌های بيمه‌گر ارزشيابی و از اول شهريور ماه 93 حق العمل پزشكان واقعی می‌شود.

محمد جهانگيری معاون سازمان نظام پزشكی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: نحوه محاسبه K جراحی يا حق‌العمل پزشكان از اول شهريور ماه اعلام و واقعی می‌شود.

وی گفت: پس از 20 سال نحوه محاسبه K جراحی با همكاری وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشكی، انجمن‌های علمی و تخصصی و سازمان‌های بيمه‌گر بررسی و تغيير يافت.

وی تصريح كرد: به علت بار مالی و بررسی‌های كارشناس تدوين نحوه محاسبه K جراحی زمان برده است و از يك شهريورماه ارزش نسبی خدمات و K جراحی به صورت قطعی اعلام می‌شود.

وی با بيان اينكه آنچه در 5 ماهه سال 93 از بيماران اخذ شده است براساس حق العمل مصوب سال 92 بوده است، خاطرنشان كرد: آنچه در 5 ماه سال جاری چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی اخذ شده است براساس مصوبه سال 92 بوده است و از اول شهريورماه تعرفه‌های جديد اعلام می‌شود.

وی تصريح كرد: براين اساس ارزش نسبی خدمات ارائه شده به روز می‌شود، وضعيت ريالیK جراحی تغيير نمی كند، به گونه‌ای‌ كه در رشته‌هايی كه خدماتشان پايين بوده و خدمات نسبی آنها رعايت نشده است، ارتقا می‌يابند و برای عمل‌های بالا شايد كاهش هم يابد و اين مصداق همان واقعی‌شدن حقيقت‌ها است.

وی‌ افزود: در اين شرايط به مردم فشار نمی‌آيد، چرا كه واقعی شدن تعرفه‌ها در بيمه‌های پايه كامل قيد شده است و ما اميدواريم با اين رويه بروز پديده زيرميزی نيز كاهش يابد.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار