رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ برتر گفت: گزارش نهایی قرار داد‌ها را سه شنبه تقدیم دفتر هیأت رئیسه‌ سازمان لیگ می‌کنیم تا آنها بعد از جمع بندی نهایی نتیجه را اعلام کنند.

حجت السلام علیرضا علیپور‌ در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  افزود: ما در حال بررسی ریز ریز جزئیات قرارداد‌های باشگاه‌ها با بازیکنان هستیم و گزارش نهایی را سه شنبه در اختیار هیات رئیسه سازمان لیگ برتر می‌گذاریم.
 
علیپور درباره درخواست قرارداد شش باشگاه لیگ برتری از سازمان لیگ تصریح کرد: تقریبا عمده باشگاه‌های ما مشکلی ‌در رقم قرار داد بازیکنانشان‌ ندارند اما باشگاه‌هایی که تاج هفته گذشته اسامی شان را اعلام کرد به طور ویژه قراردادهایشان‌ مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرند.
 
علیپور بیان کرد: به هر حال ما قرار داد همه باشگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و گزارش نهایی را به هیات رئیسه سازمان لیگ برتر می‌دهیم تا تصمیم لازم را اتخاذ کنند.
 
 وی درباره حکم باشگاه‌هایی که از سقف بودجه تخلف کنند چیست‌ بیان کرد: اگر به بیانیه هیات رئیسه سازمان لیگ برتر دو هفته پیش عنایت داشته باشید، مصادیق تخلف عنوان شد. اولین اقدام این است که ما آمار استخراج‌ شده را در اختیار  هیات رئیسه سازمان لیگ می‌دهیم‌ آنها هم به هیات مدیره و مدیر عامل تیم‌های  متخلف اعلام می‌کنند.
 
وی در ادامه بیان کرد: بر این اساس بعد از اعلام به باشگاه ‌های متخلف‌ به آنها فرصتی داده می‌شوند تا سقف بودجه ‌شان را اصلاح کنند. بر این اساس تیم فوتبال استقلال مدعی است که قرار است سقف بودجه‌اش را اصلاح کند.
 
رئیس نظارت و ارزشیابی سازمان لیگ برتر گفت: مرحله دوم به این صورت است که اگر نظر سازمان لیگ برتر تأمین نشد آن موقع تصمیمات تنبیهی برای هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه‌های متخلف گرفته می‌شود، همچنین بخش قضایی فدراسیون فوتبال حکم باشگاه‌های متخلف را صادر می‌کند و آن باشگاه‌ها به بازرسی کل کشور معرفی می‌شوند.
 
علیپور درباره اینکه برخی باشگاه‌ها سقف بودجه را همانند سقف قرارداد دور می‍‌‌‌زنند، گفت: این موضوع اتفاق نمی‌افتد چرا که فرآیند عملیات اجرایی باشگاه‌ها از هر نظر از جمله مرحله پرداخت و شماره حساب‌ها بررسی می‌شود و این موضوع تا پایان لیگ برتر ادامه دارد.
 
وی درباره تأثیر قانون سقف بودجه بر هزینه‌های باشگاه‌ها گفت: اقدام اولیه سازمان لیگ بر تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها باعث شده که 30 درصد بودجه کلان باشگاه‌ها در روند لیگ کاهش داشته باشد.
 
علیپور بیان کرد: آنهایی که می‌گویند سقف بودجه فرمالیته است عجولانه قضاوت می‌کنند و گفته‌هایشان درست نیست.
 
وی در پایان درباره اینکه مبالغ قراردادها از پول بیت‌المال داده می‌شود، بیان کرد: در ابتدا باید تخلف باشگاه‌ها محرز شود و بعد در این مورد می‌توانیم قضاوت کنیم. پیشاپیش نمی‌توانم در این مورد نظر بدهم.
 
گفتنی است، کمیته نظارت و بازرسی بعد از اینکه باشگاه‌ها مبلغ قراردادهای بازیکنان و کادر فنی‌شان را اعلام کردند آنها را مورد بررسی قرار دادند تا باشگاه‌های متخلف را شناسایی کنند. باید دید کدامیک از تیم‌ها تخلف کردند و سازمان لیگ برخوردی با آنها می‌کند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: نهایی ، تیم ، قرارداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار