دور هفتم چهل و یکمین دوره المپیاد جهانی شطرنج با حضور تیم های مردان و بانوان ایران در شهر ترومسو نروژ برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات ، نتایج و برنامه تیم های ایران به شرح زیر است :

** مردان :
* دور هفتم :
ایران 2 - 2 اتریش

در این دیدار احسان قائم مقامی استاد بزرگ ایران برابر استاد بزرگ مارکوس راگر مساوی کرد و
الشن مرادی دیگر استاد بزرگ کشورمان با استاد بزرگ دیوید شنگلیا به تساوی رضایت دادند.پویا ایدنی استاد بین المللی ایران برابر استاد بین المللی روبرت کریسل و استاد بزرگ اصغر گلی زاده برابر استاد بین المللی پیتر شرینر به تساوی رسیدند.استاد بزرگ همایون توفیقی در این بازی استراحت کرد.

تیم ایران پیش از این 4 - 0 هندوراس و 2.5 - 1.5 اسلوونی و لیتوانی و 3.5 - 0.5 سودان را برده بود و 1.5 - 2.5 مغلوب چک و 1 - 3 مغلوب هلند شد.
 
تیم مردان ایران امروز در دور هشتم در مصافی دشوار با تیم ویتنام روبرو می شود.

در جدول این بخش تیم جمهوری آذربایجان با 13 امتیاز در صدر تثبیت شد و تیم های 12 امتیازی چین و چک دوم و سوم هستند.تیم ایران با 9 امتیاز و پوئن شکنی کمتر به رده 37 نزول کرد.

** زنان :
* دور هفتم :
ایران 2 - 2 اندونزی

در این دیدار آتوسا پورکاشیان استاد بزرگ زنان برابر ایرینه سوکندر استاد بزرگ زنان مغلوب شد. سارا سادات خادم الشریعه استاد بزرگ زنان برابر واردا اولیا استاد بزرگ زنان به برتری رسید. میترا حجازی پور استاد بین المللی برابر استاد بین المللی مونیکا چلسی شکست خورد و مینو عسگری زاده استاد فیده زنان برابر استاد فیده آناستازیا آردیهیانی پیروز شد.غزل حکیمی فرد استاد بین المللی زنان نیز استراحت کرد.

تیم بانوان ایران پیش از این 4 - 0 جامائیکا ، مقدونیه و بوسنی و هرزگوین و 3.5 - 0.5 اسلواکی
را مغلوب کرد و 1.5 - 2.5 از مجارستان شکست خورد و با یونان 2 - 2 مساوی کرد.تیم بانوان ایران امروز در دور هشتم به مصاف تیم ویتنام می رود.

در جدول بخش زنان تیم روسیه با 14 امتیاز در صدر قرار گرفت و تیم های 12 امتیازی چین و مجارستان دوم و سوم هستند.تیم ایران نیز با 10 امتیاز و پوئن شکنی کمتر به رده 14 نزول کرد.
المپیاد جهانی شطرنج در 11 دور و به روش سوئیسی برگزار می شود و در بخش مردان 150 تیم از 148 کشور حضور دارند.کشور میزبان با 3 تیم در این رقابت ها شرکت کرده است.در بخش زنان نیز 136 تیم از 134 کشور شرکت کرده اند که به مانند رقابت های مردان ، نروژی ها با 3 تیم حاضر هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار