مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، از راه‌اندازی نهضت مهارت‌آموزی به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، احمدی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی در استان با گستردگی خاصی در سطح شهر و روستاها دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، با اشاره به فعالیت 110 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه در حال حاضر در سطح استان افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای صاحبان مشاغل نیز در راستای ارتقا سطح کارایی و تخصصی آنها در راس برنامه‌های این اداره‌کل در استان قرار گرفته است.

این مقام مسئول ارتقای مهارت های فنی و تربیت توانایی نیروی انسانی ماهر را موجب توسعه پایدار کشور دانست و افزود: کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد، چراکه ضمن درآمدزایی برای خانواده‌ها مشکل بیکاری استان نیز برطرف می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان افزود: بیش از پنج میلیون و 200 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته در این استان ارائه شد که بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر ساعت این آموزش‌ها مربوط به بخش دولتی و یک‌میلیون و 700 هزار ساعت نیز در مراکز آزاد به متقاضیان ارائه شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.