بخش تعاون به دلیل حضور فعال در تمام بخش‌های اقتصادی می‌تواند با پشتیبانی از سرمایه‌گذاران این حوزه توسعه مسکن را از انحصار خارج کرده و روند احداث مسکن را تسریع بخشد.

علی عمرانی، کارشناس عرصه تعاون در حوزه مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت تعاونی ها در خروج بازار مسکن از رکود گفت: صنعت ساختمان صنعتی است پیش ران که توجه به آن بیش از 260 صنعت را درگیر می کند.

وی ادامه داد: صنایع پیش ران صنایعی هستند که به واسطه فعال سازی آنها صنایع دیگر هم از سکون خارج شده و همپای این صنایع وارد فعالیت اقتصادی می شوند. 

این فعال عرصه تعاون با بیان اینکه صنعت ساختمان از جمله صنایع پیشرو در کشور است گفت: پیش رانی صنعت ساختمان فقط در ایجاد تحول در صنایع وابسته خلاصه نمی شود بلکه توجه به آن زمینه های اشتغال را در بخشهای تخصصی فراهم می کند. 

عمرانی ادامه داد: با این توصیف بهترین راه برای خروج رکود تورمی توسعه صنعت ساختمان است که فقط در ساخت مسکن خلاصه نشده و بهسازی بافتهای فرسوده را دربرمی‌گیرد. 

این فعال عرصه تعاون با اشاره به میزان فرصتهای شغلی ایجاد شده با توسعه صنعت ساختمان تصریح کرد: هر متر مربع ساختمان می تواند 5 نفر شغل ایجاد کند که این امر نشان دهنده اهمیت ساختمان در اقتصاد است. 

وی اضافه کرد: مشکل اصلی توسعه مسکن کمبود منابع مالی است که تعاونی ها در این راستا می تواند راهگشا باشد. 

عمرانی تآکید کرد: بخش تعاون به دلیل حضور فعال در تمام بخشهای اقتصادی می تواند می تواند با پشتیبانی از سرمایه گزاران این حوزه توسعه مسکن را از انحصار خارج کرده و روند احداث مسکن را تسریع بخشد. 

این فعال عرصه تعاون خاطر نشان کرد: در این زمینه وظایف تعاونی ها باید به درستی تعریف و با برنامه ریزی جلو رفت تا تعاون وظیفه خود را در هر بخش به درستی تعریف کند و از منابع موجود و نوع تعاونی بهینه بهره گیرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار