معاون درمان وزارت بهداشت : 2 هزار پایگاه امدادی در سراسر کشور فعال هستند ولی برای پوشش کامل نیازمند راه‌اندازی یک‌هزار و 600 پایگاه دیگر هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ محمد آقاجانی در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس هوایی که با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان شهید بهشتی برگزار شد، گفت: تحول در نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حمایت‌های رئیس جمهور، هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی پس از یک فاز مطالعاتی 6 ماهه از اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: طی سه ماهی که از شروع این طرح می‌گذرد 2 فاز عملیاتی و مطالعاتی آن اجرایی شده و از این پس وارد فاز پایش خواهیم شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ترویج زایمان طبیعی، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و نیز ارتقای کیفیت ویزیت بیماران در قالب طرح تحول نظام سلامت خاطرنشان کرد: در نهایت استقرار آمبولانس هوایی در 14 نقطه کشور شروع به کار کرده است.

وی ادامه داد: دستاوردهای مثبت برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت را می‌توان از هم‌اکنون مشاهده کرد؛ امروز دسترسی مردم به خدمات درمانی در سراسر کشور حدود 9 درصد بیشتر شده و پرداختی مردم هم از 37 درصد به حدود هشت درصد کاهش یافته است؛ زایمان طبیعی هم ترویج شده و تعداد سزارین‌ها هم حدود پنج تا هشت درصد کاهش داشته است.

آقاجانی با اشاره به کنترل خوبی که در بازار لوازم پزشکی وجود دارد، گفت: تحول نظام سلامت در همه کشورهای دنیا بیش از یک دهه طول می‌کشد ولی خداوند را شاکریم که در سه ماه نخست اجرای آن در ایران، کام مردم شیرین شده و این مهم با حمایت جدی و عزم دولت به دست آمده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که سوانح رانندگی نخستین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود، افزود: حدود 700 هزار پرونده در بیمارستان‌های کشور طی سال گذشته به همین دلیل تشکیل شده و بیش از 19 هزار نفر از هم‌وطنان هم کشته شده‌اند که امیدواریم اورژانس هوایی بتواند در کاهش این میزان موثر باشد.

وی تصریح کرد: در اورژانس پیش‌بیمارستانی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ 2 هزار پایگاه امدادی با حدود 15 هزار امدادگر در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند ولی هنوز نیازمند یک‌هزار و 600 پایگاه اورژانس دیگر هم هستیم تا بتوانیم پوشش کاملی در همه راه‌ها و مناطق داشته باشیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: قم ، نیازمندی ، پایگاه ، امدادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.