رامین صالح خو بابیان اینکه نخستین رالی خاورمیانه درایران در مهرماه سال جاری در استان فارس برگزار می شود، گفت: رالی دوبی - پاریس نیز پس از پایان این مسابقات از ایران عبور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رامین صالح خو عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری ایران پس از رایزنی های فراوان توانست برای نخستین بار به میزبانی این دوره از رالی خاورمیانه نائل شود.

وی عنوان کرد: پس از حضور ناظران و کارشناسان فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی در ایران و بازدید از شرایط استان فارس و شهر شیراز، میزبانی این رویداد مهم به ایران داده شد تا این رقابت از یکم تا ششم مهرماه انجام شود و در صورت موفقیت در این میزبانی ایران نیز وارد تقویم فدراسیون جهانی خواهد شد.

صالح خو ادامه داد: دراین دوره از رقابت ها 13تیم از خاورمیانه به همراه قبرس حضور دارند.

رییس کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی درباره مهتمرین دلیل انتخاب ایران به عنوان میزبان،اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم، چهارفصل بودن کشورمان است بطوری که ما تنها کشور منطقه هستیم که می توانیم رالی برف و یخ را نیز برگزار کنیم.

وی از دیگر شرایط برگزاری این رالی را طراحی مسیر مسابقه به طول حداقل 250 کیلومتر دانست و گفت: استان فارس از مسیرهای جاده ای، کوهستانی وسیع و متنوع زیادی برخوردار است و مسیر مسابقه به صورتی است که از تخت جمشید آغاز و در کنار دریاچه آباده پایان می یابد
صالح خو همچنین تصریح کرد:پس ازپایان نخستین رالی خاورمیانه درایران، رالی دوبی - پاریس هم در اواسط مهرماه برگزار می شود که از ایران عبور می کند.

وی در باره سفر «بن برک» رییس اتاق بازرگانی ایران - آلمان از برلین به تهران با موتور گفت: وی تا سن 18 سالگی در ایران زندگی می کرد و پس از آن به آلمان رفت وهم اکنون 6 سال است به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران - آلمان ساکن کشورمان است.

صالح خو بابیان اینکه بن برک علاقه خاصی به موتورسواری و خودروهای کلاسیک دارد،ادامه داد: رییس اتاق بازرگانی ایران - آلمان 3 سال قبل با خودروی کلاسیک مدال 1971به نمایندگی از ایران برای جشن 120سالگی خودروی بنز به برلین سفر کرد که در مجموع رفت و برگشت 14 هزار کیلومتر را پیمود.

وی خاطر نشان کرد: بن برک به همراه خانواده خود و دو اسپانیایی تبار سفر خود را از آلمان به تهران را آغاز کردند که دو روز قبل از مرز سرو وارد ایران و و پس از عبور از شهرهای اوشانیه، بانه، تکاب، تخت سلیمان و زنجان دیروز به تهران رسیدند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار