ملی پوش بسکتبال جوانان گفت: تیم های حریف در مسابقات آسیایی بازیکنان واقعا خوبی دارند اما اگر مرتکب اشتباهی نشویم به راحتی قهرمانی را در قطر می گیریم.

علی اله وردی که از روز چهارشنبه با تیم ملی بسکتبال جوانان راهی اردوی ترکیه شده است به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از کنسل شدن اردوی صربستان و جایگزینی ترکیه گفت: ما هر حرفی هم در مورد این شرایط بزنیم برای خودمان بد است اما به هر حال اردوی کیش هم که آب و هوایی شبیه به قطر دارد، کنسل شد. در حالی که تیم ملی جوانان در دوره قبل چند اردوی اروپایی داشت. هر چند همین اردوی ترکیه هم برایمان خوب است.

وی در مورد حریفان تیم جوانان توضیح داد: از حریفان که چندان خبر نداریم اما در کمپ بدون مرز که تعدادی از آنها را دیدیم واقعا بازیکنان خوبی بودند با این وجود اگر اشتباه نکنیم به راحتی قهرمان آسیا می شویم.

اعتماد به نفس تا حدی خوب است

اله وردی در پاسخ به اینکه اعتماد به نفس بسیار زیاد این نسل از بازیکنان جوان باعث ضربه خوردن آنها نمی شود؟ تاکید کرد: همیشه به هم تیمی های خود می گویم که حریفان آسیایی واقعا سرسخت هستند و نباید آنها را دست کم گرفت. اعتماد به نفس بازیکنان تا حدی خوب است اما نباید زیادی اعتماد به نفس داشته باشیم و بعد از دیدن حریفان شوکه شویم البته بیشتر این تیم ها از جهت مهره ای واقعا قوی هستند و چندان تیمی نیستند شاید تنها تیم هایی مثل ژاپن و چین تایپه کمی تیمی بازی کنند.

بازیکن هفت الماس قزوین اضافه کرد: تیم ما از جهت بازیکن عالی است اما از نظر تیمی هم شرایط تاکتیکی و هماهنگی تیم قابل توجه است.

اله وردی از تمرینات اخیر تیم می گوید: بیشتر کارهای روی تیم قبلا انجام شده و اخیرا کار جدیدی انجام نداده ایم. مدتها است که به صورت تیمی و 5 به 5 تمرین نکرده ایم و ترجیح مربی این بوده است. امیدوارم در اردوی ترکیه هماهنگی و شرایط بهتری به دست بیاوریم.

بازی در غرب آسیا بزرگترین شانسم بود

ملی پوش جوانان در مورد تاثیر بازی در سوپرلیگ بزرگسالان توضیح داد: لیگ تاثیرگذاری بالایی در رشد بازیکنان جوان دارد چون با بازیکنان بزرگتر رو در رو بازی کرده و اعتماد به نفس بیشتری به دست آوردیم. ضمن اینکه بعد از لیگ هم در مسابقات بزرگسالان غرب آسیا بازی کردیم که شخصا این مسابقات را یکی از بزرگترین شانس های زندگی ام می دانم. بازیکنان بسیار خوب آسیایی به علاوه بازیکنانی مثل رشیم رایت آمریکایی و سم داگلاس دورگه در غرب آسیا حضور داشتند که بازی مقابل آنها شانس بزرگی برای ما بود. 

اله وردی در مورد ناکامی های دو سال اخیر تیم های پایه در کسب مدال گفت: امیدوارم تیم ما در آسیا به قهرمانی برسد تا بقیه تیم های پایه هم به این اعتماد به نفس برسند که می توان در آسیا به قهرمانی رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: علی ، اله وردی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار