برجسته‌ترین نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک و قدیمی در جهان طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، به بهانه برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک و قدیمی تهران که مسئولیت برگزاری آن را سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور بر عهده دارد، در این گزارش به معرفی برجسته‌ترین و مشهورترین نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک در جهان پرداخته‌ایم.

1 – نمایشگاه خودروهای کلاسیک کوبا



کوبا یکی از بزرگ‌ترین مراکز خودروهای کلاسیک و خاص در جهان است.
همین امر خیلی را از سراسر دنیا برای بازدید از این نمایشگاه به "هاوانا" پایتخت کشور کوبا می‌کشاند تا از نزدیک با هزاران مدل از خودروهای قدیمی و کلاسیک آشنا شوند.

کوبا کشوری است که بیشترین خودروهای قدیمی جهان در آن تردد دارند. علت این مسئله آن نیست که مردم کوبا بسیار ثروتمند هستند بلکه علت این وضع به مسائل سیاسی کوبا مربوط می‌شود.

 با به قدرت رسیدن فیدل کاسترو در کوبا، دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه کوبا اعمال کرد، مردم کوبا نیز مجبور شدند با شرایط پیش آمده، داشته‌های خود از جمله خودروهایشان را به بهترین شکل نگه دارند.

گفتنی است،: چند سال پیش فیدل کاسترو اعلام کرد: این خودروهای قدیمی بخشی از هویت ملی کوبا است و نمی‌توان آنها را از کوبا خارج کرد.

2 – نمایشگاه خودورهای کلاسیک پاریس



خودروهای بسیار مجلل قدیمی، ستارگان نمایشگاه خودروهای کلاسیک پاریس هستند. خودروهای متعلق به مهاراجه‌های هندی جایگاه ویژه‌ای در این نمایشگاه دارند.

در این نمایشگاه همچنین برخی از خودروها به طرح گذاشته می شوند و مشتریان از سراسر جهان برای خرید و تماشای این خودروها به پاریس سفر می‌کنند.

3 – گردهمایی ویلا دسته (Villadeste)



سابقه این گردهمایی که از آن با نام "گردهمایی الگانس" نیز یاد می‌شود به سال 1929 میلادی باز می‌گردد و تقریبا همه ساله و در هفته‌ آخر ماه می در "گرند هتل ویلا" در کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

 شرکت "بی ام دبلیو" در ده سال اخیر و با همکاری "گرند هتل ویلا" که به خاطر ساختمان  تاریخی‌اش به یکی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا مبدل شده، مسئول تأمین هزینه‌های این نمایشگاه هستند.

4- نمایشگاه خودروهای کلاسیک بیشکک



در این نمایشگاه تعداد زیادی از ماشین‌های لوکس و زیبا مربوط به دوران شوروی به نمایش درمی‌آیند. این خودروها اغلب متعلق به صنعت خودروسازی اتحاد جماهیر شوروی و از تولیدات کمپانی "ولگا" هستند که در شهر بیشکک قرقیزستان به نمایش عموم گذاشته می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار