عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ضرورت برخورد با کارخانجات متخلف مصرف کننده "روغن پالم" در لبنیات

متاسفانه به علت نبود نظارت در بخش‌های تولیدی بخصوص کارخانجات لبنی، شاهد استفاده از مواد غیر مجاز و یا استفاده بیش از حد مجاز از ماده‌ای در این محصولات هستیم که تهدیدی برای سلامت جامعه به حساب می‌آید.

احمد آریایی نژاد عضو کمسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: خبر استفاده از روغن صنعتی پالم در محصولات لبنی موجب شد که نبود نظارت بر محصولات غذایی بارزتر شود و دست متخلفان در  بیش از پیش رو شود.

وی گفت: این روغن که جزو نازلترین روغن‌های صنعتی است، بیش از حد مجاز در لبنیات پر چرب استفاده شده است و در واقع لبنیات را از یک ماده موثر در حفظ سلامتی به عاملی در بروز سرطان مبدل ساخته است که این موضوع بسیار باعث تاسف است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد که جلسه‌ای مشترک بین مسئولین ذیربط در این حوزه یعنی وزارت بهداشت و درمان جهاد کشاورزی و کارخانجات مختلف برگزار شود و روشن شود که کاستی‌ها کجاست تا وقتی که برخوردی قاطعانه با این نشود شاهد مواردی این‌چنینی خواهیم بود.

وی یادآور شد: اینگونه تخلفات که سلامت جامعه را هدف گرفته است قابل چشم پوشی نیست و باید سریعا با متخلفین برخوردی قاطعانه شود.



انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار