"هنر تئاتر" یکی از زیرمجموعه‌های هنر عکاسی است که در ضبط کردن تصاویر در صحنه بسیار یاری رسان است.

فرشاد خلیل‌پور کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به سیر عکاسی در تئاتر ایران گفت: از دوران مشروطه به بعد و با تاسیس درالفنون و تکیه دولت هنر عکاسی وارد حوزه هنرهای نمایشی شد، البته باید به این نکته اشاره داشت که صنعت سینما نیز قدمت صد و چند ساله دارد.
 
وی افزود: از آن زمان تا به حال به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه عکاسی تغییر و تحولات شگرفی را پشت سرگذاشته، در حال حاضر با آمدن تکنولوژی دیجیتال این هنر هم سهل است هم ممتنع.

وی ادامه داد: سهل از این بابت که در کمتر از یک صدم ثانیه می‌توان یک قاب را ثبت کرد اما ممتنع از این بابت که اگر هنرمند تخصص لازم را نسبت به این تکنولوژی نوین نداشته باشد بحث زیبایی شناسی در این حوزه به فراموشی سپرده می‌شود.

خلیل‌پور تصریح کرد: هنر عکاسی و هنر تئاتر از هم الهام می‌پذیرند و هنر تئاتر که در آن جمیع هنرها دیده می‌شود یکی از زیر مجموعه‌های هنر عکاسی است که در ضبط کردن تصاویر در صحنه بسیار کمک کننده به گروه اجرایی می‌تواند باشد.

این کارگردان تئاتر در پایان ضمن اشاره به وجه تشابه وجه تمایز هنر عکاسی و هنر تئاتر اظهار داشت: بزرگترین مسئله که در این حوزه باید به آن اشاره کرد این است که در هنر تئاتر همه عناصر به صورت زنده  در برابر چشم مخاطب نشان داده می‌شوند، اما در هنر عکاسی یک قاب از کل مجموعه نمایش داده شده برای مخاطب ضبط می‌شود و به صورت ایستا و نه پویا در برابر چشم مخاطب قرار می‌گیرد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: هنر ، تئاتر ، هنرمند ، تصاویر ، عکاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار