باید با کار کارشناسانه از ظرفیت‌های تئاتری هر استان اطلاعات جامعی را بدست آورد، تا بتوان با کمک از فعالان نمایش هر استان برای روشن نگه داشتن چراغ تئاتر آن خطه استفاده کرد.

رحمان حقیقی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به محاسن و معایب تمرکز امکانات تئاتری کشور در تهران گفت: برای رشد و پیشرفت هنرهای نمایشی باید شرایطی را فراهم کرد تا مردم در هر جایی که زندگی می‌کنند بتوانند از آن بهره ببرند، بنابر این متمرکز کردن امکانات در یک استان و یا شهر باعث تبعیض در برقراری این مهم می‌شود.

وی افزود: متأسفانه چه در گذشته و چه در حال همه امکانات تئاتری در پایتخت کنار هم قرار گرفته است و این مسئله باعث عقب افتادن تئاتر در مرکز استان‌ها و شهرستان‌های دیگر کشور شده است.

سؤال من این است که آیا پیرزنی که در بندر گناده زندگی می‌کند و یا پیرمردی که در جاسک زندگی می‌کند حق دیدن تئاتر را ندارد، مسلماً آنها نیز مانند افرادی که در پایتخت زندگی می‌کنند حق دیدن آثار نمایشی را دارند و نپرداختن به این مسئله خود تبعیضی است که هرچه سریع‌تر برای رفع آن باید اقدام لازم به عمل آید.

حقیقی با بیان این موضوع که یکسری کارها باید صورت گیرد تا امکانات تئاتری کشور فقط در تهران متمرکز نشوداظهار داشت: در وهله اول باید کار کارشناسانه از ظرفیت‌های تئاتری هر استان اطلاعات جامعی را بدست آورد تا بتوان با کمک از فعالان نمایشی هر استان برای روشن نگه داشتن چراغ تئاتر آن خط استفاده کرد.

وی ادامه داد: گام دوم ساختن سالن‌های مناسب نمایشی در هر منطقه است که مردم بتوانند با توجه به ذائقه‌ای که دارند به دیدن کارهای نمایشی بروند، اگر ظرف و مظروف در این عرصه با هم برابری کند، می‌توان امیدوار بود که امکانات تئاتری در جایجای این ملک عادلانه تقسیم شده است.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.