چمران: حاشیه نشینی معضل اساسی کلان شهرهاست

رئیس شورای عالی استان ها حاشیه نشینی را معضل اساسی کلان شهرها دانست و گفت : حاشیه نشینان به دلیل نبود کار از روستاها به شهرها مهاجرت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در هفتمین اجلاس دوره‌ی چهارم که صبح امروز در مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مقاومت فلسطین قابل تحسین و بازگو کننده‌ی این است که با مقاومت می‌توان پیروز شد و با سازش نمی‌توان به جایی رسید.

وی همکاری وزارت کشور به ویژه معاونت فنی عمران وزارت کشور را با شوراها یک ضرورت دانست و افزود: از وزارت کشور و از دولت انتظار داریم که میزان سهیمه‌ای که برای شوراها و شهرداری‌ها است مثل سال گذشته نباشد و به خوبی پرداخت بشود.

وی تصریح کرد: مبالغی مثل سهمیه‌ی بنزین و عوامل دیگر مثل ناوگان اتوبوسرانی شهرهای کوچک که ناواگانشان فرسوده شده به خوبی پرداخت شود و از وزارت کشور که طبق برنامه‌ی تصویب شده 82 درصد بها را می‌پردازد و بقیه‌ی آن را بخش خصوصی پرداخت می‌کند.

چمران با اشاره به حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ بیان داشت: حاشیه نشینی بحث مهمی است که بسیاری از کلان شهرها با آن مواجه هستند و حاشیه نشینان به دلیل نبود کار از روستاها به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله باعث ناامنی برای کشور شده و البته در دنیای سوم هم مطرح شده و راهکارهایی برای ارائه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حاشیه ، نشینی ، شهر ، روستا ، شورا ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار