مدیر عامل فرودگاه های کشور در دیدار با استاندار کرمان، از اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار برای طراحی و ساخت فاز نخست ترمینال جدید مسافری فرودگاه کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان ، محمد علی ایلخانی گفت: بر اساس توافقی که با استاندار کرمان داشتیم، قرار شد شرکت فرودگاه های کشور با جذب سرمایه ی بخش خصوصی، کار طراحی و ساخت فاز نخست ترمینال فرودگاه کرمان به متراژ 12 هزار مترمربع را برای انجام پروازهای خارجی و حج ، انجام دهد تا به خدمات رسانی استان کمک شود.

وی با بیان این که باند فرودگاه کرمان نیز نیاز به بازسازی و ترمیم دارد، افزود: بازسازی و ترمیم این باند به صورتی که کمترین تعطیلی را در پرواز داشته باشیم، طی سه مرحله انجام می شود.

ایلخانی خاطرنشان کرد: در مدت تعمیر و بازسازی باند فرودگاه کرمان، هواپیماهای با ظرفیت کمتر در باند خواهند نشست، ضمن این که در مقطع زمانی کوتاهی نیز تعطیلی پرواز از فرودگاه کرمان را داریم که در این مدت یکی از فرودگاه های شهرستان های استان، جایگزین فرودگاه کرمان می شود.

ایلخانی اعتبار اولیه برای ساخت ترمینال مسافری کرمان را 40 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: این اعتبار توسط بخش خصوصی تامین و برگشت سرمایه به صورت ساخت، اجاره و واگذاری (BLT) توسط شرکت فرودگاه های کشور صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: ترمیم باند فرودگاه کرمان نیز با سرمایه گذاری مشترک شرکت فرودگاه های کشور و استانداری کرمان انجام می شود.

ایلخانی به فرودگاه جیرفت نیز اشاره کرد و یادآور شد: این فرودگاه از ابتدای شهریور امسال، مورد بهره برداری عملیاتی قرار می گیرد و هر هفته دو پرواز در روزهای یکشنبه و چهار شنبه به مقصد تهران از این فرودگاه انجام می شود،ضمن این که امیدواریم این فرودگاه افزایش پرواز داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه های کشور گفت: در زمینه ی هواپیماهای باری نیز مشکلی در فرودگاه جیرفت نداریم و در طراحی پایانه ی بار، به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.