با پایان کار داوری آثار رسیده به دبیرخانه رضوی در کانون پرورش فکری یزد برترین‌ها برای داوری در مرحله نهایی به دبیرخانه مرکزی کارگروه‌ کودک و نوجوان رضوی در تهران ارسال شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی عباسعلی دانافر مدیرکل کانون استان یزد، بیش از 900 اثر از سوی کودکان و نوجوانان یزدی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان خلق و به دفتر استان ارسال شد که پس از داوری توسط کارشناسان کانون 91 اثر برگزیده برای داوری در مرحله کشوری به دبیرخانه‌ی کارگروه کودک و نوجوان جشنواره‌ در تهران معرفی شد.

وی افزود: داوران در مرحله استانی 19 اثر عکاسی، 1 نمایش عروسکی، 10 نقاشی، 1 اثر نمایش‌نامه‌خوانی و 2 اثر نمایش‌نامه‌نویسی را برای ارسال به دبیرخانه‌ی این جشنواره برگزیدند.

دانافر هم‌چنین با اشاره به استقبال خوب اعضای ادبی مراکز فرهنگیهنری کانون یزد در بخش‌های شعر، داستان و خاطرات زیارت گفت: 9 اثر شعر، 13 داستان کوتاه و 12 خاطره زیارت با نظر داوران این بخش به دبیرخانه‌ی کارگروه کودک و نوجوان جشنواره‌ راه یافت.

وی ادامه داد: 352 نفر از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری نیز در تهیه‌ و تنظیم نشریه‌ کاغذی و الکترونیکی به دبیرخانه‌ی جشنواره مشارکت داشته‌اند که داوران این بخش به 10 نشریه‌ی کاغذی و 2 نشریه‌ی الکترونیکی برای راه یافتن به مرحله‌ی کشوری رای دادند.

دانافر با بیان این‌که از مجموع 11 اثر تحقیق و پژوهش، 2 اثر به دبیرخانه‌ی کارگروه کودک و نوجوان در تهران معرفی شده است یادآور شد: براساس بازبینی مجموع قصه‌های رسیده به دفتر استان، داوران قصه‌گویی، 6 قصه از مجموع قصه‌گویی در دو بخش مربیان مراکز فرهنگی‌هنری و آزاد را برای حضور در این جشنواره انتخاب کردند.

وی اظهار امیدواری کرد: به واسطه‌ی این جریان فرهنگی، هنری و مذهبی، کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان در بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی به ویژه معارف رضوی، محقق ‌شود.

گفتنی است، در شهریور سال جاری هم‌زمان با دهه‌کرامت نمایشگاه و کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز استان یزد برگزار و از کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این رویداد تجلیل می‌شود.


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: جشنواره ، رضوی ، کودکان ، یزد ، کانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار