مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: هفت هزار نفر هم اکنون در زمینه تولید صنایع دستی این استان اشتغال دارند.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده با اعلام این خبر گفت : صنایع دستی از حوزه های مهم در اقتصاد ایلام است که این مهم خود می تواند در زمینه اشتغال ، درآمدزایی و توسعه استان نقشی تاثیرگذار ایفا کند.
وی افزود: صنایع دستی از قابلیت های خاصی برای رونق فضای اشتغال برخوردار است و در این راستا می توان گفت که با رونق دهی این بخش علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان، تاثیر مطلوبی نیز در حوزه های مختلف چون جذب گردشگران و ... داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام افزود: برای توسعه کشور استفاده از تمامی ظرفیت ها در بخش های مختلف لازم است که صنایع دستی می تواند یکی از این موارد باشد.
شنبه زاده یادآور شد: 24 کارگاه صنایع دستی در استان وجود دارد که از این شمار 19 کارگاه فعال بوده و هشت مورد از آن نیز در شهرستان ایلام دایر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  ایلام تاکید کرد: این کارگاه ها با 23 رشته در سه حوزه حمایت از تولید، توسعه و ترویج و امور بازرگانی فعالیت می کنند.
شنبه زاده بیان کرد: گلیم نقش برجسته، فرش، جاجیم و نمد از مهم ترین دست آفرینه های هنرمندان استان به شمار می رود که در میان آنها ˈگلیم نقش برجستهˈ بیشتر مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: این کارگاه ها زمینه اشتغال زایی بیش از هفت هزار نفر را فراهم کرده اند.
استان ایلام به عنوان بخش مهمی از تمدن ایلام باستان دارای صنایع دستی منحصر به فردی است.
 
 
 
 
 
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.