مشهد میزبان دومین سمپوزیوم بین المللی تغذیه آسیا و نخستین کنگره تغذیه بالینی کشور ، در 25 مرداد امسال است .

دبیر کنگره تغذیه بالینی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ؛ با اشاره به شرکت یکصد کارشناس تغذیه از سراسر کشور در این کنگره گفت : اين كنگره دو روزه با ارایه ی سخنرانی هفت میهمان خارجی و 18 متخصص داخلی و به میزبانی بیمارستان رضوی ، 25 و 26 مرداد امسال ، در مشهد برگزار می ‌شود .

دکتر امیر هژبرساداتی ، بررسی روز افزون چاقی در ایران و بهبود تغذیه بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه را از مهم ترین محورهای این کنگره دانست .

او افزود : چاقی به عنوان موضوعی عام ، یکی از رویکردهای این کنگره و همچنین حمایت تغذیه ای از بیماران بستری در آی سی یو ها و بیمارستان ها است .

به گفته وی در نخستین کنگره تغذیه بالینی کشور ، بیش از 500 متخصص و پزشک برجسته ایرانی و خارجی در حوزه تغذیه و همچنین رییس انجمن تغذیه آسیا و دبیر همین انجمن حضور دارند .

این کنگره میزبان متخصصان و پزشکانی از کشورهای تایلند ، مالزی ، اندونزی ، هلند ، جمهوری چک ، انگلیس و ایتالیا است .

دبیر علمی این کنگره نیز در باره مقاله های ارایه شده به دبیرخانه کنگره تصریح کرد : از میان 150 مقاله دریافتی تعداد 130 مقاله پذیرفته شده و در مدت دو روز برگزاری کنگره و سمپوزیوم در قالب سخنرانی و پوستر ارایه خواهند شد .

دکتر نوروزی افزود : همزمان با برپایی نخستین کنگره تغذیه بالینی کشور ، انجمن تغذیه ای بالینی کشور را در مشهد راه اندازی می کنیم تا بتوانیم از راه این انجمن و ارتباط با انجمن های بین المللی اهداف مربوط به حوزه تغذیه در کشورمان را دنبال کنیم .

یادآوری می شود : نخستین سمپوزیوم بین المللی تغذیه آسیا با تلاش انجمن بین المللی آسیا و اقیانوسیه ، دو سال پیش در کشور اندونزی برگزار شد .

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: تغذیه ، کنگره ، بالینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.