در حال حاضر حدود 60 ماده معدنی اقتصادی در جهان وجود دارد که از این تعداد 38 ماده معدنی در خراسان جنوبی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر مس، کرومیت و بتونیت مواد معدنی ارزشمندی در سطح جهان هستند که توجه شرکت‌های معدنی و بنگاه های اقتصادی جهان را به خود جلب کرده است.

شیوا ، مس را از جمله مواد معدنی با ارزش خراسان جنوبی دانست و افزود: معدن قلعه‌زری در شهرستان خوسف از جمله معادن مشهور استان می باشد که ماده معدنی مس در این کارخانه فآوری می‌شود که منظور از فرآوری رساندن عیار سنگ معدنی از حدود یک درصد به حدود 15 تا 20 درصد و یا بیشتر است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی تصریح کرد: با انجام فرآوری مواد معدنی در استان ارزش افزوده کالای معدنی در استان ایجاد و مستقیما به استان برمی گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های مس در استان علاوه بر ایجاد واحد‌های فراوری مس باید مراحل تصفیحه و تولید نهایی مثل تولید شمش مس با راه اندازی کارخانجات مربوطه پیگیری شود.

وی تصریح کرد: با راه اندازی کارخانجات فراوری مواد معدنی در استان شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان حاصل می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: در حال حاضر برخی از معدن کاران مس مجبور هستند مقداری از محصول خود را برای تامین هزینه های جاری به سایر استان ها به صورت خام ارسال کنند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.