رييس فدراسیون سوارکاری گفت: واردات اسب به کشور هیچ ربطی به فدراسیون سوارکاری ندارد و حدود دو سال و نیم است که اين امر بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، مسعود خليلي گفت:واردات اسب به کشور هیچ ربطی به فدراسیون سوارکاری ندارد و حدود دو سال و نیم است که کلیه مسئولیت ها در این خصوص  بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

 ورود 65 راس اسب به کشور هم اتفاق تازه ای نیست چرا که از اول سال حدود 200 راس بدون هیچ سر و صدایی به کشور وارد شده است.

وي افزود: حدود دو هفته است که با مسوولان جهاد کشاورزی توافقی انجام داده ایم که قرار شد کمیته ای برای تسهیل در صدور پاسپورت، شناسنامه و ... برای اسب ها تشکیل و آیین نامه ی واردات و صادرات اسب مورد بازبینی قرار گیرد. طبق آین نامه ای وزارت جهاد اجازه واردات اسب را به بخش خصوصی داده است که در تلاشیم تا نیاز سنجی در خصوص ورود و خروج اسب به فدراسیون واگذار شود.

وي خاطر نشان کرد: مهم ترین موضوع در صادرات اسب به کشور نبود قرینطینه ای بین المللی است که باید عاری از بیماری های خاص باشد و هم چنین سلامت آن به فدراسیون جهانی ثابت شود.

در حال حاضر مکان قرنطینه وجود دارد اما اثبات این که برخی بیماری ها ریشه کن شده و کشور عاری از بیماری های خاص اسب است به دلایل فنی هنوز اتفاق نیفتاده است. اقداماتی در این زمینه آغاز کرده ایم و درنخستین گام توانستیم این اجازه را کسب کنیم تا با اسب های خودمان در مسابقات آسیایی شرکت کنیم.

همچنين افزود: نخستین اقدام مکتوب کردن برنامه های فدراسیون است که باید به دقت انجام شود. در گام بعدی باید معضل واردات و صادرات اسب را با آرامش حل کنیم. در این میان نکته ای بسیار حائز اهمیت در اولویت برنامه های ا قرار گرفته و آن ایفای نقش در تولید و پرورش اسب است. در این خصوص توانسته ایم بخش زیادی را به فدراسیون بسپاریم.

هم چنین تلاش کرده ایم تا مجموعه های سوارکاری نظیر نوروزآباد در اختیارفدراسیون قرار بگیرد تا بتوانیم آن ها را برای مسابقات ایده آل آماده کنیم. در بخش اموزش نیز باید استانداردسازی کنیم و در رشته سوارکاری حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وي در پايان گفت:تقاضای من از رسانه ها این است تا فدراسیون سوارکاری را حمایت و یاری کنند تا ما نیز بتوانیم به دور از هیاهو و جنجال برنامه های مورد نظر را با مدریت و آرامش به سرانجام برسانیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اسب ، واردات ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار