رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از برگزاری همایش ترویج تغذیه با شیر مادر به مناسبت روز جهانی تغذیه با شیر مادر در اراک خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، بابک عشرتی اظهار داشت: این همایش به مناسبت هفته جهانی شیر مادر و لزوم مشارکت اجتماعی در ترویج تغذیه با شیر مادر  و تامین سلامت کودکان امروز و شهروندان آینده برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش 16 مرداد ماه در فرهنگسرای شهر صنعتی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با بیان اینکه برخورداری از یک نسل سالم و تندرست در سایه تغذیه با شیر مادر قابل تحقق است،  بیان داشت: منابع علمی دنیا بعد از یک‎ هزار و 400 سال به این نتیجه رسیده‌اند که کودک سالم نیازمند تغذیه از شیر مادر است و این در حالی است که آموزه‎های دینی و اسلامی همواره بر این نکته تاکید دارد.

عشرتی گفت: تغذیه کودک با شیر مادر، مرگ‎های ناشی از عفونت را چهار برابر کاهش می‎دهد، که می‌طلبد در زمینه تغذیه کودکان با شیر مادر فرهنگ ‌سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه شیر مادر یک غذای کامل برای کودک است، گفت: بزرگترین نعمتی که خداوند در اختیار نوزاد انسان گذاشته تغذیه با شیر مادر است که تامین سلامت کودک را تا دوران بزرگسالی به همراه دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطر نشان ساخت: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‎کنند در جامعه افرادی سالم‎تر هستند و کمتر به بیماری‌ها دچار می‌شوند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اراک ، همایش ، تغذیه ، شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.